Alla inlägg den 18 april 2014

Av Sofia - 18 april 2014 16:01

Känner inte av att fredagen är lång. Den går som alla sköna lediga dagar i ett huj. En skön morgon. Alla sängar var befolkade och samtliga sov när jag gick ut på långpromenad. Frukost till alla och sedan gjorde jag en Västerbottenpaj till morgondagens tillställning..... Förbereda och planera är min lycka!


Det finns fördelar och det finns nackdelar med att utrymmet här inte är detsamma som i ett stort hus. Var och en kan inte samtidigt pysa in i varsitt krypin. Å Stella som här verkligen har ett eget krypin, hon kryper in i andras oxå... Fördelen är att vi umgås på ett lite annorlunda vis. I går satt hela gänget i världens bästa soffa. En bäddsoffa och när man bäddar ut den blir den en gigantisk divan. Helt AWESOME. Det är bara mamman som inte får plats. Å faktum är att halvligga i fåtöljen eller ligga på den mjuka nya luddiga mattan är inte heller helt fel. Igår såg vi Hangover (å på tal om mjuk matta såg jag väl kanske inte riktigt 100%). Inte kanske den bästa av barnfilmer men Stella slocknade hyfsat fort mellan Elin och Johanna. Helt underbar film och tilläggas kan att det finns både en två och trea. 


Å så hade vi några härliga timmar i Torset i går eftermiddag. God påskmat och därefter en sån himla god tårta som mor hade bakat. Min bror Anders, Lotta och deras Simon kom lagom till kaffet - alltid lika mysigt att träffa dem, bara sådär. Elin flätade fiskbensflätor på Johanna och Stella och jag VILL lära mig oxå...


Har sagt adjö till barnen för en vecka. Tomt inombords men jag vet att alla har det hur bra som helst tills vi ses igen. De har fått sina påskägg enligt tradition. Snart ska jag bege mig på cykel ut till Solvik. Badtunna och grill! Har ALDRIG badat i tunna förut och jag ser verkligen fram emot att få sätta mig i en varm balja. Hoppas regnskurarna håller sig borta medan jag åker. Stella och jag cyklade till Willys förut och jag uppskattar verkligen inte att bli kall och blöt på cykel...


Ha en fortsatt fin långfredagskväll!!


  

Elin flätar.

  

Stellas hår glider lätt iväg....

  

Johanna blir påskfin(are)!!

      

Ett glas rött, några goda cheddarhjärtan och en Sköna Hem samtidigt som jag hör alla flickor pula med Johannas dator och ritplatta. Då är jag i harmoni...

  

Världens bästa soffa!!! Å det bästa av allt, sitter i...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards