Alla inlägg den 20 april 2014

Av Sofia - 20 april 2014 17:06

En sån underbar dag. Efter en hektisk tid är det så otorligt skönt att ha en dag när det inte finns något på programmet. Dessutom när dagen erbjuder slösande sol, kan det bli bättre. Lägg till en skön löparrunda (en helt ny sträckning) så är det perfekt. Däremot märkte jag att jag inte var förberedd och van vid denna värme. Jag måste vara extra känslig. Minns en gång för några år sedan då första värmen kom för löparsäsongen. Sprang till Fredriksdal å vände (16 km) och rundan gick bra. När jag kom hem började dock må illa och jag blev liggandes hela kvällen. Vi skulle ha vänner på grill och jag kunde aldrig vara med... När kroppen sedan vänjer sig vid högre temperaturer blir det lättare att hantera graderna. Jag kunde ju faktiskt springa i Turkiet - på morgonen förvisso men det var ju ändå 27--28 grader.


Har spelat massor av gitarr idag oxå. Det var ett tag sen jag satt och sjöng. Det har ju varit lite annat och många andra måsten har gått före. Helt otroligt gott att spela låt efter låt. Vad vore jag utan min gitarr. Gitarrlös förstås och många goa stunder fattigare. 


Å det är bra när man har lagat mat till gäster (o alldeles för mycket mat desstuom). Resterna från igår var jättegoda idag och jag kan nog snart backa en gång till. Förutom löparrundan blev det ytterligare en eftermiddagspromenad i solen. Man vill ju bara inte gå in... Tur att man har lite kvällsol på balkongen.


Ha en fin påskdagskväll!!


Ps. Å det där är med grillförbud enligt stadgarna - jag ska gå med i styrelsen och jobba för att gasolgrillar blir tillåtna... Vi lever väl inte på 20-talet längre!!!


 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards