Alla inlägg den 21 april 2014

Av Sofia - 21 april 2014 14:54

Fint väder och man vill ut. Kände för att hitta på någonting annorlunda. Promenadskorna på och tog bilen till Almesåkra. Bestämde mig för att gå en bit på Höglandsleden och cirka 12--13 km som jag brukar. När jag kom åter efter drygt 2 h tittade jag på Runkeeper'n och resultatet 10,27 km. Antingen har jag gått väldigt sakta (vilket jag inte gjorde) eller så har jag gått mycket upp och ned vilket stämmer bättre överens med sanningen. Oj, vilka stigningar och tvärtom när man skulle tillbaka. 


Balsam för själen. Vårtider när allt det gröna börja anans. Före den stora explosionen av grönt som snart är här. Solen var otroligt varm och inga vindar nådde mig i skogen. Å det var fler som ville knata på leden. Mötte många personer och små gäng som var ute för att lufta sig. Såg så många vackra vårblommor och ångrade djupt att jag inte tog stora kameran med. Den är å andra sidan tyngre än mobilen.


Jag har gått från Vikskvarn en gång - ända till Sävsjö och vidare till Torset. På skylten stod det 22,5 km men det är väl nån typ av fågelväg så sträckan är väl närmre 3 mil... Ja, ja - hur som helst det får jag ta en annan dag och får hänga på en skön och bra ryggsäck inkl. mat och dryck.


Ikväll går jag o kollar på Stellas fotbollsträning. I morgon är det jobb efter många härligt ljuvliga lediga dagar. En fin och bra påsk! Påskpyntet har åkt ned i sin låda och kyklingarna får vila till nästa år. 


Ha en fortsatt fin Annandag Påsk!


 

Sippor och annat....

       


 

Padda eller groda?

Snart är allt i full blom.

   

Tittar min inåt skogen ser man både det ena...

 

...och det andra....

 

Upp och ned

 

Vid Vikskvarn

 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards