Alla inlägg den 28 april 2014

Av Sofia - 28 april 2014 20:18

Hade besök av mor och far igår. Mamma hade med sig en nymanglad och mycket slät linneduk. Alltid guld värt! Denna sortens vackra dukar blir inte släta med ett strykjärn – kvittar om du kör på högsta värme och mesta ånga. Tills för några veckor sedan hade jag aldrig sett en stenmangel ännu mindre använt…men det finns faktiskt en i HSB’s fina tvättstuga. Den ser dock rent av farlig ut. Låter mor och moster Majken sköta det ett tag till – så länge de orkar.


Mamma hade också med sig en packe kort. Har själv kort från dessa tillfällen men nu fick jag andra varianter. Å jag sitter nu vid mitt köksfönster som har utsikt mot den fina innergården och ska tittar på dem. När dessa kort togs hade jag en annan utsikt. Livet förändras och förändringar tar tid. Jag trivs vid mitt nya köksbord med ny utsikt. Å nej, jag ser inga hängbjörkar på min utegård men väl andra fina buskar, träd och grönska. Saknar björkarna och dess sus men förändringar kan innebära nya träd och nya möjligheter, ny grönska....


Tidigare ikväll var det fotbollsträning för Stella – idag var det varmt för flickorna. Efter gårdagens seger mot Eksjö fick de bra med beröm för sin insats. På söndag kl. 10.00 är det avspark mot Hultsjö Atom i Hultsjö. Mormor och morfar kommer o tittar – här har morfar spelat många matcher i sin ungdom. Nu ska jag fixa mat till morgondagen. Jag åker till Göteborg kl. 05.45 och är åter 20.30 (snacka om heldag). Crepes med fyllning får det bli – bara att värma i micron för dem. Några med veggo och fler med kycklingröra.


Ha en fortsatt go måndagskväll!!


  

Ny utsikt, nytt köksönster....


  

Storebror Pelle och jag efter vårens konsert 2013 med Höglandskåren och TCB-kören!


  

Finkladd och mycket fin pappa inför ett fint uppdrag "bära" på begravning


  

Karlssonkusiner på släktträffen i Norra Sandsjö maj 2013 - "Karlsson-dagen"


  

Sysslingarna!!!


  

Storebror och lillastyster - älskar detta spontankort!!


  

Gunilla och Kenneth Karlsson - mor och far


  

Stella ritar i väntan på släktträffens fiiiiiika...som bestod av ostkaka!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards