Alla inlägg den 6 maj 2014

Av Sofia - 6 maj 2014 19:48

Det bästa med dagen har varit en blöt och kall löparrunda på dryyyyga timmen. Å då förstår ni ju.. Det kan tolkas olika då denna runda faktiskt var helt underbar trots det blöta från ovan. Dagen kanske inte var så tokig ändå...eller?? När man sprungit några km, när kylan inte känns är det så gott och kepsen eliminerar regnet i ögonen vilket är viktigt! Nu sitter jag framför en nytänd brasa med datorn i knäet. Framför mig på fatet ligger två goda kex med brie-ost och blåbärssylt. Om ni inte har testat den kombon så gör!! Gott! Kan nog bli två kex till vid närmare eftertanke. 


Så avslutningen på dagen blev helt ok. Det som har varit före kan jag förtränga...lite.... Jag brukar inte bli förbannad och arg på jobbet men idag var det nära att hela datorn åkte i golvet. Har nog aldrig varit så nära gråten så många gånger. Började dagen kl. kvart i sju för att hinna med månadens intankning av projekt i anläggningsreskontran och alltså återigen detta ekonomisystem. Jo, man får lura systemet några gånger eftersom det finns en bugg vilket innebär att frya knapptryckningar blir 24... Å ändå fattade inte nollorna och ettorna vad jag menade utan gjorde lite som de ville. Å där sitter man...och kommer ingen vart..... Jo, jag vet att "de jobbar på problemet" och det är ungefär som att liten få höra "det går över tills du gifter dig" då smärtan i såret bränner outhärdligt... NÄR???? Jag hann ungefär 20% av vad jag hade tänkt idag och då blir jag smått galen. I morgon är det budgetarbete 2015 som gäller så torsdagen får jag börja stångas med dagens problem.


Det är inte så mycket som återstår av 6 maj. Jag sitter nog här en bra stund....och njuter av sprakande eld och regnet som smattrar mot rutan. Positivit tänkande nu Sofia, problem är till för att lösas och övervinnas!! 


Ha en fortsatt god kväll vänner!!!


Ps. Tack mor och Susanne för att ni finns.... Samtal som värmer och hjälper....



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards