Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Sofia - 11 maj 2014 11:09

En sån härligt go kväll. Johanna fyllde 18 år i onsdags och igår kväll var släkten här och firade. Maten (crèpsen) och drycken gick hem (gick ned) och det blev Ginos till efterrätt. Johanna ville inte ha nån tårta utan det blev blåbär, hallon, jordgubbar som gratineras i ugnen med vit choklad. Vaniljglass till detta - helt underbart och hur smidigt som helst. Gästerna hängde i ett bra tag men orkade inte hela Mello...och vem orkar? Jo, faktum är att jag och David satt kvar ända till slutminuten. Det var ju spännande nästan ända in i slutet. Vi kunde ju vunnit!!


När jag såg Sanna framföra sin Undo var jag så in i själen säker på att hon skulle ta hem hela rasket. Helt suveränt bra gjort! Åh vilken närvaro och kontroll. En tredjeplats är dessutom AWESOME! Härligt. Sedan fastnade jag för Nederländerna som kom tvåa. Har lyssnat mkt på den idag och det är verkligen en riktig låt. Dessutom berör den mig. Fastnade inte för flygande Fenix trots att pipan var enorm. Melodin berör mig inte ett dugg. Budskapet är dock underbart. Sen var det ju som Stella sa på morgonen: "Det kan väl inte vara riktigt skägg mamma, för tjejer kan ju inte ha skägg". Det var innan jag till slut förstått att hon var en han...eller hen...eller skitsamma. Alla får se ut preics som de vill och jag tycker inte att det är mer ovant att se Conchita än DiLeva. Han har ju oxå svart lockigt hårt, ser bra ut och alltid långklänning. 


Snart är det dax för fotbollsmatch för Stella. Skogsvallen och matchstart kl. 13.00 för NFF's flickor födda 04. Hoppas att de får ytterligare en vinst. Det kommer att vara blött på Vallen idag..... Ikväll sätter jag mig i Nässjö kyrka och lyssnar till Nordens musik. Mamma är med i kören och det ska bli härligt att få en stund av frid och ro inför en kommande arbetsvecka. 


Ha en fortsatt fin söndag!!!


  

Johanna 18 år. Har köpt sig en utsmyckning som sitter livet ut..... Mormor tyckte det var dyrt men som ekonom vill jag väl ändå påstå att det är en hyfsat billig investering med tanke på att avskrivningstiden är livslång. Slår man ut kostnaden på alla år är det ju billigt... Vid utrangering blir det dock dyrt. Arbetsskada - jag? Nej, inte farligt....

  

Johanna, Robin, bror Pelle och Lukas (snart student)

  

Mamma, pappa, Monica Kristin

  

Elin, Stella och David hugger in på maten

  

Hej hopp

  

Johanna, jag, Robin och bror Pelle

  

En god likör i goda glas...

  

Kristin, morfar Kenneth och Stella framför Mello

  

Mormor Gunilla

  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards