Alla inlägg den 5 juni 2014

Av Sofia - 5 juni 2014 16:15

Kortvecka. I dag är det torsdag och sista arbetsdagen för denna veckan. I morgon är det en stor dag. Student (i Nässjö i varjefall). För många en av de största i livet. För mig var det så. Kan inte sätta ord på hur jag kände den 9:e juni 1989 tillika min 19-årsdag. Lukas, min brorson springer ut genom Brinells glasdörrar kl. 13.00 och där kommer vi att vara för att fira och gratulera. Jag köpte sniglar åt honom som var ett förök att få flest uppdragspoäng så hans klass skulle lyckas komma FÖRST ut genom dörrarna. De fick ihop mycket poäng men de vann inte. Ytterligare en kusin till barnen, Stephannie är nybakad student och det blir en uppgift att hitta dem båda i folkmyllret.


Dagen till ära har jag köpt inte bara en utan två klänningar. Med tanke på alla rabattkuponger man får blir det billigare att köpa två jämfört med en.... Kan givetvis inte bära båda så detta betyder då viss möda när det gäller val (kalla det I-landsproblem för det ÄR det verkligen). Klänningarna är lika snygga, lika sköna…bara olika färg - organge och mörkblå... Om jag inte ska göra ett klädbyte under dagen kommer det bli svårt. Å andra sidan kommer det fler tillfällen att använda klänningarna i sommar – bara vädret tillåter. Vi hoppas ju förstås på sol och värme på i morgon!


Efteråt är vi bjudna på studentfest i Norra Sandsjö och nån gång framåt fyra-tiden när traktor + vagn kört runt och färdigt på alla lyckliga människor får vi väl äntligen se Lukas komma nedför grusgången…precis som jag själv en gång gjorde för 25 år sedan....


Ha en underbar kväll!!!!


  

Så tjusig!!! Kort från studentbal tidigare i veckan.


  

Betr. outfit såsom hår, glasögon...kommentarer överflödiga..... 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards