Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Sofia - 12 juni 2014 19:45

VM i fotboll…. Det är otroligt kul med mästerskap. Folkfest, glädje och gemenskap och speciellt när det gäller hela världen. Dock är jag inte superengagerad då Sverige inte lyckats att kvala sig dit. Åh vad jag tycker det är tråkigt. Nyss gick dokumentärer om VM 1994 – en helt fantastisk fotbollssommar och man undrar ju i  sitt stilla sinne om det någonsin kommer att upprepas. Fotboll är iofs kul att kolla på och kvällens match mellan brassarna och Kroatien kan nog bli en höjdare. Har inte kommit riktigt i fas ännu…dock. Städning (jo, det bliiiiir faktiskt dammigt även när solen skiner), göra biffar och packa inför morgondagen…så lite och tight som möjligt...helst bara en ryggsäck. Dessutom hade jag helt glömt bort mitt uppdrag att fixa ett kort till Davids fröken. Han slutar ju sexan nu och klassföräldrarna ska överlämna blomma. Jag fick plocka fram textningspennorna och tjockpapper och fixa ett eget.. Frågan är om jag hinner till soffan kl. 22.00..och frågan är om jag vill vara så trött i morron… Sen har vi ju några kassar skolmaterial att gå igenom och sortera...det är den tiden nu när skolan alster flyttas från klassrummet till hemmet... Kul jobb och det behöver så klart inte göras just ikväll, i morgon, nästa dag eller dagen efter det.... 


Imorgon efter skolavslutningen för Åkersskolan i Sporthallen bär det iväg till Stockholm och One Direction-konsert med Stella. Elin åker upp på lördag men ligger idag hemma och är förkyld. Feber, ont i huvudet och halsen – förmodligen det som Johanna har haft. Så lessamt. Hennes konsertbesök är nog ändå inte i fara. Vet inte vad som skulle kunna stoppa henne från att åka…möjligen jordbävning eller världskrig… Igår fick hon stans snyggaste avslutningsklänning och det vore såååå synd om hon inte fick använda den.


Nu är klockan 19.48 och jag har inte ens börjat med biffarna.... Ja, ja - det kan bli lite sent idag. Ledig i morgon så lite fotboll...möjligen...har jag råd med....


Ha en fin kväll....med eller utan fotboll...


  

En pärla.


  

Det är inte bara papper och pärmar som kommer hem. En försenad födelsedagspresent från David fick jag igår. Från syslöjden. Så fin och mitt hjärta smälter!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards