Alla inlägg den 14 juni 2014

Av Sofia - 14 juni 2014 07:13

Godmorgon Stockholm! Ligger här i på Scandic Victoria Tower, våning nr 17 (av 34) och kan inte somna om. Å jag knep inte ihop mina blå förrän kl 01.00 inatt så direkt utsövd är man ju inte... Enormt fint hotell både innan o utan. 

Jo, jag har raljerat lite....betonat att jag åker till Stockholm för Stellas skull. Så små töser måste ju ha mor eller far (många pappor på tåget igår med sina "directioners"
* tillika tjejer) i sällskap. Har sett denna utflykt mest som ytterligare ett hål i plånboken och ställer upp för att Stella ska få en grym upplevelse. Sista tiden har jag dock börjat se fram emot resan tillsammsns med Tina o hennes Danni och har glatt mig att få komma iväg.

Så när jag satt där igår - i denna otroligt stora arena - o ser dessa underbara killar framföra sina låtar...det är inte svårt att få gåshud och ryckas med i stämningen som råder. Skriket av kören på 45 770 i publiken ligger hela tiden bakom som en ljudmatta o så fort nån av killarna säger nåt och speciellt på svenska ökar mattan... Jo då - de sålde öronproppar men vi nekade - vi skulle ju sitta så långt ifrån scenen....he, he..
Är mäkta imponerad över killarnas röster. Stämsången är underbar o varenda ton sitter där den ska. Vissa låtar gillar jag mer än andra och grytan verkligen bubblar när de mest kända hitlåtarna spelas. Tog några filmsnuttar o skickade till min Elin som ska hit till kvällens konsert. "Jag dör....." messade hon tillbaka. Hon är en av dem som ikväll står på "golvet" och är närmast dem.

Har funderat på vad dessa grabbar egentligen har som är så tilldragande... Igår var det INTE svårt att förstå. Glädjen på scen, bra och trallvänliga låtar, ingen överdriven koreografi... Att man kan få Friends alla besökare att gemensamt skrika "Jag älskar köttbullar" UTAN att det låter töntigt... Det ÄR en bedrift.

En nackdel - kylan. Hade läst på dåligt. Öppet tak + kyligt ute = kallt!! Väldigt kallt. Hackade tänder mot slutet... Danni o Stella frös inte - de var varma och lyckliga! Sedan skulle alla människor ta sig därifrån... Då var paniken nära. Man fattar inte hur många människor drygt 45 000 är...åt samma håll.. Dessutom då kallt... Tina o jag tappade bort varann o återsågs inte förrän efter en timme på tåget. Stella sa nån gång innan.."Du behöver inte hålla så hårt i handen, mamma...."

Det blir snart en underbar frukost o sedan väntar huvudstan på oss!! Fler äventyr...

Elin! Du får en magisk afton!!
Henrik! Tack för tipset med hotellet - hur smidigt som helst med förbindelserna ; ))

* person, oftast flicka som är stort fan av One Direction.

Förväntansfulla tjejer

Förväntansfulla mammor :)

Publikhav

Nice hotell!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards