Alla inlägg den 16 juni 2014

Av Sofia - 16 juni 2014 17:41

Det är lyx att få bli ”omhändertagen” en stund av mina fina föräldrar. Det är lyx att få njuta en hel söndagseftermiddag/kväll i Torset och ladda upp batteriet inför kommande vecka. Behövdes mycket väl igår efter den hektiska starten på helgen med skolavslutning, resa till Stockholm, konsert med 1D etc. etc…


Vackert väder och ett somrigt middagsbord. Sallad och nypotatis från eget land. Det är det tidigaste jag någonsin ätit färsk potatis och det smakade helt ljuvligt. Som godis. En grillad köttbit från "nya" grillen och magen blev riktigt mätt. Jordgubbar och rippel av lemon curd i fin harmoni med grädde efteråt och så blev man ännu mättare…... Visst känner man sig bortskämd. Å det är jag ju. Att få ha ett sånt paradis att komma hem till. Igår kände jag mig dessutom mycket avslappad och lugn inuti – det är inte alltid så…när tusen plikter kallar… Tack mamma och pappa! Jag älskar er och jag älskar er mest för att ni älskar mig!!


Lite nyttiga var vi också – mor och jag. Vi övade till kommande sånggudstjänst i Vallsjö gamla kyrka den 28 juni. Varmt välkomna om ni har en timme över och är på hållet. En kyrka från 1000-talet – bara kyrkan är värt ett besök. Ligger vackert beläget vid Vallsjöns strand. Vi räknar med vackert väder för det brukar alltid vara ute-fika efteråt.


Om en kvart åker jag till Sandsjöbaden och träffar mina gröna kollegor. Mat och diskussioner inför valet står på programmet. Vädret har blivit bättre så kvällen blir trevlig och just.....grön!!


Ha en fin kväll!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards