Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Sofia - 17 juni 2014 15:39

Plötsiga inkomster – plötsliga utgifter. Semesterersättning – byte av bromsskivor och bromsklossar. Det gick precis jämnt upp. De tusenlapparna som skulle sätta lite guld på semestertillvaron försvann innan jag hann o få dem. Kul! Å andra sidan har jag en bra bil att åka i.... Just nu känns det bara väldigt surt. Jag kanske skulle göra mig av med bilen. Säga, när folk undrar om de får åka med: "Nej, du vet jag har ingen bil - kan jag få åka med dig" och sedan i bästa fall kanske ge en bensintjuga….. Förbannade plåtlådor. Hade det inte varit för att jag har mina föräldrar, mkt goda vänner och syskon några mil bort skulle jag sälja eländet. Vill man ta sig till en storstad från Nässjö är ju tåget det absolut bästa alternativet. Cykla med två matkassar klarar jag dessutom galant (och mer går det ju ändå inte in i kylskåpet samtidigt). Överdrev lite där du men jag kan ju cykla två ggr…


Solen skiner, jag är frisk och snart är det jobbets sommarfest (positiva tankar nu). Ska vara på Odd Fellow i stan och det brukar vara mycket trevligt. Lekar, god mat och oftast dans… Tyvärr är vi inte så många anmälda. Festdatumet blev lite sent i år och en del har tagit semester. Förra året så här dags befann jag mig i Turkiet. Never ever – aldrig någonsin mer åker jag ifrån sommarsverige på illhet charter. Hade sällskap av Aktiestinsen igår (jo, han åkte med mig ;) ut till Sandsjöbaden och Centerns valupptakt och vi konstaterade att Sverige är så fantastiskt. Jag guidade honom utmed vägen och visade bl.a var jag växte upp när vi passerade Norra Sandsjö. Han berättade lite om sitt liv som "stins" på olika småstationer och att han saknade att köra bil. "Förr var det ju mest grusvägar så det blev gott om stenskott". Jo, det skiljer ju en del i ålder. En helt underbar gammal man. Tänk att han fått vara med om 99 st somrar. Å jag vill nog påstå att han minns varenda en.. Han dementerade att det viktigaste i livet är utbildning. Att lära sig dansa är mycket viktigare!! Å det ska jag göra ikväll!!


Ha en fin kväll! Det ska jag ha….med eller utan semestersättningen på kontot!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards