Alla inlägg den 18 juni 2014

Av Sofia - 18 juni 2014 12:49

Gårdagens sommarfest med jobbet var influerad både av midsommar och Mästarnas mästare. Suveränt kul och mycket trevligt. Odd Fellow-villan är en fin och mycket ändamålsenlig lokal om man är 5—6 lag som ska tävla i olika grenar. Många små rum. Dessutom en mycket vacker matsal. Ångrar att jag inte tog fler kort. Ett låååångt långbord var dukat med blommor och blader.


Vi fick god midsommarmat med färskpotatis, sill, skinka och gräddfil. Jordgubbar och grädde till efterrätt. Så gott! Detta åt vi EFTER lekarna och faktum är att sommar- och julfester på Tekniska Serviceförvaltningen har lekar i fokus. Det är liksom nummer ett. Kanske inte just övningarna som sådana utan mer att se reaktioner när folk vinner och framförallt när de inte vinner…. Höra alla bortförklaringar är t.ex riktigt intressant…. De som höll i festen gick igenom tävlingsreglerna minutiöst vilket är mycket mycket viktigt.


Å så lite kort om grenarna (vissa av dem) om det nu är så att någon vill göra något kul på midsommarfesten. Nej, vi greppade inte ljusstavar men på ett bord låg en citron, ett äpple, en gul lök, en röd lök och en morot. Två personer skulle sedan stå mittemot varann och ha händerna knäppta på ryggen och norpa den frukten/grönsaken ledaren sa. Att jag vid ett tillfälle var snabbast men ”släppte” löken så motståndaren fick tag i den var ju tragiskt i sig… (osade lite bortförklaring där…) Den andra leken var knäböj 90 grader mot väggen. Ja, alla som har sett Mästarnas mästare vet ju vad det handlar om. Jag är synnerligen stolt över mig själv som satt 5,5 minuter. Det är mitt rekord och när mina ben började skaka……ja då var det inte mycket mer att göra än att bryta ihop mot golvet. En kollega i mitt lag (exakt på dagen 24 år äldre än mig…) fick fler minuter i protokollet. 16,5 minuter….  Magiskt bra! Denna bragd fick vårt lag nr 1 att bli just nr 1 och VI tog hem segern! Härligt jobbat!


En ursnygg sopborste och skyffel blev det i första pris. Praktiskt! På morgonen idag, innan jag kom till jobbet, hade någon roat sig med att fästa en mycket snygg skylt på min dörr. Någon märket väl igår hur otroligt stort det var för mig att få vinna. Har aldrig gjort det förut och här pratar vi prestige – värre än Mästarnas mästare.


Nu är lunchen slut och jag har fått skriva av mig!

Kram och ha en fortsatt fin onsdag!!


 

      

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards