Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Sofia - 19 juni 2014 17:45

I dag på eftermiddagen var det ganska tomt i korridoren på jobbet. Dagen före röd dag brukar det vara så. Man ”får” inte de lediga timmarna men man ”får ta” sig ledigt. Det är skillnad. Jag hämtade min bil i samband med arbetsdagens slut och nu är jag då lite fattigare… Ja, ja missljudet i bilen är borta när jag backar (TACK) och nu får man i bästa fall vara glad tills nästa grej uppstår. Man är ju så otroligt utelämnad till proffs som kan då man inte kan själv. Det är bara att se glad ut och betala - lyckades bättre med det senare av de två...


Handlade på hemvägen och nu är morgondagens efterrätt i ugnen. Att köpa jordgubbar till sällskapet samt fixa dessert blev på min lott inför stundande midsommarfirande. Ut på landet med barnen – till Sandrydet. Ska bli så roligt. Vi blir ett gäng på 13 därav 5 vuxna och jag är m.a.o det femte hjulet. Såna här högtider känns onekligen lite konstiga… Traditioner tar slut och andra tar vid.


På söndag är det dags för en tradition som varat länge och som jag vill bara ska fortsätta, fortsätta och fortsätta… Middag i Torset med mina syskon och alla kusiner. Anton, barnens äldste kusin, är äntligen hemma från sitt äventyr i Whistler, Canada. Han har åkt en massa skidor, jobbat, hoppat bungyjump….etc etc. Han har delat med sig av upplevelserna många gånger via Facebook och ibland när jag har sett bilderna har jag varit tacksam att mamma inte använder detta sociala nätverk. Har själv haft hjärtat i halsgropen några gånger…. Att han har mött björnar på gatorna mitt i staden känns långt ifrån som det värsta.


Kvällen blir lugn. Festar till det med räkor från plockfrysen och när jag läser kvittor är jag sannerligen ingen ekonom. Snoooooordyra!! I morgon kommer barnen – längtar!! Elin och David har i veckan varit några dgr i Göteborg och besökt Liseberg två hela dagar. Deras sommarlov började med andra ord HELT okej!!!!


Ha en fin kväll!!

 

Vilken bukett. Har slagit ut och blommar fortfarande helt underbart!! Tack Carin Öhling!!! ;) 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards