Alla inlägg den 21 juni 2014

Av Sofia - 21 juni 2014 09:54

Kaffet smakar bättre i en mugg av Ernst....smakerna av de goda Gevalia-bönorna gifter sig i gommen... Nej, jag bara skojar.... Gott smakar det hursomhelst och de två muggarna jag fick i försenad födelsedagspresent igår av Susanne är så fina, enkla och vackra. Precis så står det på kanten "I det enkla bor det vackra" och även om man ogillar Ernst å det skarpaste är uttrycket sant, så sant.


En underbar Midsommarafton hade jag igår. Härligt god mat och en härlig plats att vara på. Susanne och P-A's nya uterum är klart och med tanke på höjden i taket och väggar av glas är det som att sitta mitt ute i skogen. Naturen in på knuten och man slipper både knott, mygg och kyla. Enda nackdelen (?) är att man i Sandrydet är totalt bortklopplad från världen. Har inte täckning mer än på en fläck utanför huset...i bästa fall. Kan ju vara skönt med lite avvänjning ibland och det är ju inte meningen att man ska sitta och messa/kolla Facebook när man umgås med vänner... Ändå är det trevligt att någon gång under kvällen läsa alla Midsommarhälsningar....för de flödade över i går på detta medium. Man (eller vi kvinnor hur som helst) kan faktiskt göra både det och umgås och vara trevliga. För det var bara kvinnorna i vårt gäng som hade FB-konto. Den ständiga debatten...för eller emot...


Klok som en bok är hon Susanne och hävdade att det finns strunt och blaj-blaj på TV och i tidningar oxå - man väljer själv vad man vill titta på. Facebook är bara ytterligare ett sätt att hålla kontakten med vänner och bekanta. Å vill man inte hålla kontakten, då gör man inte det... Vill man inte önska glad Midsommar, då gör man inte det. Det är väldigt enkelt!!


Grillad kyckling, fläsk och lax och underbar potatissallad samt goda såser. Därefter jordgubbar från Axlarp, mazaraintårta med citruskräm från Sofia. En helkväll och en härlig sådan! Klockan 02.00 kröp jag i säng och nu vaknar jag sakta upp till kaffet från min fina mugg.


TACK fina Sandrydet för en härlig Midsommar!!!!


 

Mina fina muggar!!!!!

 

Glad Midsommar!!!

 

Lax- och räksnittar som förtugg!!

 

Susanne i midsommarskrud

 

Jag i leopardstassen... Hatade detta mönster "förr" och nu tycker jag om det.. Har det månne med ålderna att göra?

 

Maten grejas iordning av Åsa och Susanne med hjälp av Ludwig

 


Barn- och ungdomsbord! Alexander, Elin och David, Lukas och William

 

Ett av de vackraste uterummen jag sett!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards