Alla inlägg den 22 juni 2014

Av Sofia - 22 juni 2014 19:38

En underbar tradition - att äta midsommarmiddag i Torset. Mina syskon och alla kusiner. Idag fattades ingen kusin. Förr träffades vi på Midsommardagen men av någon anledning var vi lite "dävna" och trötta så middagen flyttades till söndagen. En synnerligen god buffé, lekar och därefter jordgubbstårta till kaffet. Lite nyttiga var vi oxå - vi "flöttade kviera" vilket betyder att vi bytte hage för ungdjuren som mina bröder har i Torset. Dessutom övade jag och mamma till kommande lördags sånggudstjänst i Vallsjö gamla kyrka. 


En härlig dag med hyfsat väder. Mest sol och lite regn och vi kunde genomföra de lekgrenar som vi brukar. Å så tog jag lite kort på allt vackert de har, mina föräldrar. Man njuter när man är där. Tre sköna lediga dagar är till ända. Midsommar 2014 blev onekligen lite annorlunda i år. En mycket fin ledighet. I morgon är det åter dax för jobb. Tre jobbarveckor innan det är dax att fira semester. Jag längtar..... 


Ha en fin söndagskväll!!!


 

Mamma, pappa, Pelle och Monica

   

Johanna, Robin, Lotta och Anders

 

Sofia, Anton, Ella o Robin

   

Sommar!!!

 

Torset

 

Vackra källarn

   

Fläder

 

Potatis i blom

 

Fläderbusken..

 

Det här trädgårdslandet behöver han inte skämmas för far....

 

Kvigorna...


 

Elin och Stella

 

David framför veahögen

   

Lukas kickar boll...

 

Johanna leker

 

Anders kastar ringen på kroken. 1 av fem poäng...

 

Ella fixar poäng med hammaren och stålringar i en numrerad ränna. Så långt bort som möjligt ger högst poäng men slår du för hårt åker de utanför....och ger inget...

 

David testar lyckan i rännan...

   

Oj, oj, oj - lika goda som vackra...

 

Hallen är väl inte lika fin.....

 

Midsommar 2014 är till ända....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards