Alla inlägg den 23 juni 2014

Av Sofia - 23 juni 2014 17:02

Förra måndagen träffades vi i Centern på Sandsjöbaden för valupptakt, fika och fotografering. Förutom gänget från Nässjö med kringbygd var Rune Backlund med oss, landstingsråd i Jönköpings län – en mycket duktig politiker som är full av energi och brinner för så många viktiga frågor.


Korten som togs är klara och jämfört med de bilder som togs i april vid stinsen arena blev de något ”varmare”. Förutom att valbroschyrer ska delas ut till hushållen i Nässjö finns bilderna nu utlagda på Facebook. Kom en del åldersrelaterade kommentarer med omedelbar hastighet. Helt klart är att hela samhället är åldersfixerat….å det gäller på båda hållen. Annie Lööf har väl fler än två ggr fått höra att hon är för ung för att ha den politiska posten hon besitter. Jag har mer än två ggr fått höra (bara här på jobbet) att aktiestinsen är för gammal för att vara med i politiken. Att uppnå den åldern och ha både hjärna och kropp med sig…..synnerligen ovanligt.


Finns den. Den perfekta åldern…? Vet inte!! Jag är inte rädd för att bli gammal. Jag är rädd för att bli sjuk. Jag är rädd för att bli inskränkt och trångsynt. Varje ålder har sin tjusning. Ju förr man inser det desto bättre.


        

Ingen värme här....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards