Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Sofia - 26 juni 2014 17:34

Pop i sommarnatt eller Pop i sommarkväll kanske passar bättre som namn då det börjar kl. 19.00 När jag gick till jobbet i morse undrade jag just hur det går med kvällens spelning som jag faktiskt ska lyssna till. Få men tunga regndroppar föll i skallen...


Det är så man skäms – har aldrig varit på detta evenemang nån gång men i kväll känner jag faktiskt till banden lite. Har t.o.m låtar av bandet ”Her Bright Skies” i mina Spotifylistor och deras Little Miss Obvious är riktigt riktigt bra. En i bandet jobbar hos en av våra leverantörer och det går riktigt bra för dem (både för leverantören och bandet kan tilläggas.....) Det andra bandet, Alacantra, består av Nässjö-killar. Helt nyligen vann de länsfinalen i Musik Direkt, har uppträtt på Coverfestivalen etc. etc. Hade verkligen sett fram emot att höra dem men fick beskedet att det var flyttat till Pinnen... Fina Tina granne och hennes tjej Danni, jag och Stella hade ju planerat att gå till Stadsparken och tröttnade de små tjejerna på att lyssna kunde de trötta ut sig ännu mer i lekparken. Vi tester. Vi går till Pinnen så får vi ser...


Tog mig en titt på nya bryggan i Ingsbergssjön i morse när jag gick förbi. Hur snygg som helst. Nu är den helt klar och jag hoppas solen vill slösa lite så den används ordentligt – chilla!! Snygga bänkar och solstolar är monterade. Å det blir nog ordning på nya Parkhyddan också…det verkar så. Tänker man på den hanteringen skäms man ju ännu mer…


Å Elin är på LAN….. Var mycket tveksam till detta men efter att kollat upp evenmanget och diskuterat saken med fadern får hon tillåtelse. Det verkar vara seriöst även om jag INTE på något vis begriper själva idén… Att dygna (vara uppe hela natten) och spela spel med datorer. Nya tider, nya begrepp…. Sån’t är livet hela tiden!!!


Ha en fin torsdagkväll!!!


   


Ett vackert initiativ som förgyller Stadsparken och Ingsbergssjön!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards