Alla inlägg den 27 juni 2014

Av Sofia - 27 juni 2014 18:57

De ligger på grillen nu. Filéer av gös. Har längtat efter detta. Har inte ätit gösfilé sedan 1992 eller om det var 1993….längesen. Detta serverades på bröllopsmiddagen för min dåvarande chef och ägare av RH Stolen. Fick förmånen att sjunga på hans bröllop och som tack fick jag vara gäst – härligt minne, dock har jag inget minne av hur gösen smakade…….

 

Å i kväll är det ingen bröllopsmiddag men väl en väldigt härlig middag. Gösen är fiskad i Bjurvik vilket är ett paradis i sig. En otroligt fin sjö med vacker trakt runt om samt en liten fin badplats. Har en känsla av att jag kommer tillbringa några fisketurer här i sommar – om väder, vind och tid tillåter.

 

Dagen börjar ta slut och lugnet infinner sig. En bra vecka är till ända. Reflekterar. Har så mycket att vara tacksam för. Underbart fina barn! Föräldrar, syskon och deras familjer och vänner som betyder så mycket. Är innerligt tacksam för att allt är som det är. Att jag är där jag är. Att andra är där de är. Klyschan som säger ”att du måste ned till botten innan du kan gå vidare och uppåt” är rentav kanske sann… Livet går vidare och du har alla möjligheter att göra det bästa av det du fått!

 

Nu är gösen klar och jag avnjuter och friskar upp minnet av bröllopsmiddagen 1992 eller om det var 1993… Jag var yngre då men graden av lycka nu jämfört med då – är så mycket större så ingen mätare kan hantera!!

 

Ha en fin kväll!!

 

 

 

Gös -lyxig fisk

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards