Alla inlägg den 29 juni 2014

Av Sofia - 29 juni 2014 16:09

Nog för att jag kände mig som ett lokomotiv (är så i min löparvärld ibland) men det är inte så mycket till tågtrafik på gamla "spåret" som går från Sävsjö till Vetlanda. En oerhört fin cykel och gångväg och att springa där är lika slätt och fint som asfalt fast mjukare. Ja, det var längesen man åkte tåg här och jag glömde fråga pappa när trafiken upphörde. I Myresjö villade jag dock bort mig när spåret där "försvinner" ett tag. Sprang landsväg ett tag. Hade en otroooolig tur med vädret med tanke på hur eftermiddagen sedan blev.


När det åskade och regnade som mest tänkte jag att det blir inte en kotte som kommer till kyrkan men där hade jag fel. 

Faktum var att himlens mörka moln drog undan som på beställning när klockan närmade sig 18.00 Tur för bröllopsföljet som nyttjade kyrkan timmen före andakt. Sången gick bra och många kom. Så underbart att se mycket nära och kära där. Värmer mer än solen!! Inne i kyrkan fanns dock ingen värme förutom den andliga. Det "rök" ur munnarna när mor och jag sjöng. Prästen band ihop vårt program med sina ord på ett helt underbart sätt - tog adaktsstunden en dimension högre - åtminstone för mig, hoppas även för besökarna. Att få sjunga psalm 303 "Det finns en väg till himmelen" efter hans ord kändes starkt.


Helgen har varit underbar! Kräftfiske mitt i sommaren. Har man dill i frysen så har man, har man vatten så har man... Vittjade burar i ösregn i en å där omgivningarna är som i "Sagan om ringen". Ja, att äta kräftor nu är nästan som en saga - overkligt gott!!! De smakar definitivt lika bra nu som i början på augusti (om nån nu tycker man rent kalendermässigt fuskar). 





 


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards