Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Sofia - 30 juni 2014 19:23

Fick ett tack-mejl häromdan på jobbet. "Tack för snabbt svar och adekvata uppgifter". När man får bekräftelse från någon extern part i "andra änden" blir man glad och samtidigt lite förvånad. Det är inte särskilt vanligt att man får något tack när man levererar material, uppgifter, dokumentation eller vad det nu kan vara. Vi är nog överlag dåliga på att tacka varadra när vi får något till oss. Jag försöker tänka på det när jag ber om hjälp. Jag är mer eller mindre helt novis när det gäller att mäta upp ytor på fastigheter och lokaler. Det finns folk som är experter på det i sina CAD-program här på jobbet och det gäller att hålla sig väl med dem. Å det gör jag.


Det är viktigt att alltid respektera varandra i arbetslivet - både motparter och kollegor. Om alla gjorde det skulle säkerligen samarbetet fungera mer smärtfritt. Även om man inte begriper vad grannen håller på med kan man försöka förstå. Nej, det räcker inte med att "trycka på en knapp" för att rapporten ska trollas fram ur burken. Det krävs några steg till. Det värsta jag vet att plocka fram underlag där jag inte har tid att kontrollera att saker och ting är absolut rätt. Ibland finns det inget tidmässigt utrymme. Å då är det naturligtvis extra trevligt att få uppskattning!!!


Idag har jag haft världens godaste lunch till jobbet. Stekt torskrygg, färskpotatis (från Torset) och kall skaldjurssås. Har aldrig anrättat stekt torskrygg förut och mammas tips att koksteka i rikligt med smör till den skivar sig var en riktig höjdare. Sååå gott! Snart är denna rätt sega måndag över. Sömnigt väder och kvällens löparrunda gjorde mig i varje fall något mer fylld av energi. Avslutade rundan med ett varv runt Handskerydssjön och sprang rätt in i en Triathlon-tävling. Jag kom något sent....eller så var jag före (deltagarna hade simmat och befann sig på cyklarna och skulle som sista moment springa). Jag hade ju velat vända på det....sluta med att simma... Kul att ses Susanne!!!!! Hoppas Lill vann ;)

   


Ha en fortsatt fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards