Alla inlägg den 9 juli 2014

Av Sofia - 9 juli 2014 19:33

När jag gick ut i morgonluften kl. 07.30 slog värmen emot mig. Återigen en ljuvlig dag. Magisk värme och inom mig hoppas jag verkligen att den består tills jag blir ledig. Det är ändå så skönt med vackert väder när man jobbar. Allt blir så enkelt. Idag fick jag äran att äta lunch med David – bara han och jag. Mysigt!! En underbart god räkmacka i Nya Parkhyddan. Det fläktade rejält i värmen och den lilla uteplatsen är suveränt fin. David ville klippa sig så vi droppade in hos Fadis och jag betalade i förskott för att kunna återgå till jobbet. Fadis frågade om jag verkligen vågade det och ja, självklart! Han levererar alltid!! David svängde förbi Vipan o visade sig  - nice!!


Å eftersom jag tog sovmorgon kan jag se löparrundan i stjärnorna. Förutom tidigt tidigt på morgonen går det inte att springa i denna värmen. Inte jag i varje fall. Sängen var helt plötsligt väldigt skön fram på morgonkvisten vilket den inte var tidigare under natten…..har sovit extremt dåligt…. Att ha fönstret öppet hjälper knappast och morgonens solstrålar gör tidigt rummet ljust. Inte gnälla - man får gilla läget – nu när värmen äntligen är här.


När jag väl var hemma kl. 17.00 tog löparlusten överhanden. Jag gav mig ut och då var det bara (?) 24 grader. Det fläktade och med några fler vätskepauser gick det riktigt bra att springa vanliga Spexhultarundan. David har nu genomfört sin golfkurs och får gå ut på "rediga" banan med fadder. Gott!!!! Tur man kan planera in en lunch då och då så man får se honom.... 


  

Kortet skulle väl tagits mot sjön men, men.... (kortet taget före klipp...)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards