Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Sofia - 11 juli 2014 11:06

2011 var året jag första gången i mitt liv skulle besöka Gotland. Jag var alltså 41 år. Hade väl haft tankar på detta tidigare då vänner och bekanta berättade om hur vackert och fantastiskt Gotland var. "Det är så härligt, det är ju som att vara utomlands" är ett vanligt påstående beträffande ön (som om inte Sverige ÄR vackert). Men för oss var västkusten bästkusten och visst – det var lite dyrt att dra över husvagn till öa. När vi så äntligen kom dit var det kärlek vid första ögonblicket. Helt underbar plats. En ö så speciell, på många många sätt. Förutom att naturen är storslagen i sig är ju Visby en riktig pärla. En stad som kokar av kultur och är fylld med historia.... Det bubblar över muren trots att den hägnar in innersta kärnan och sprider sig ut överallt från norra till södra udden. Å jag har långt ifrån sett allt sevärt där.....gör man någonsin det....?


Är så glad och tacksam att jag återigen får uppleva Gotland. Jag har längtat tillbaka. I år var planerna att på min ensam-utan-barn-semestervecka ta bilen till Oskarshamn och ta cykeln över, ta in på bed-and-breakfast alt något hotell och ta dagen som den kommer… Nu ändrade sig livet i en helt annan riktning och jag kommer inte att åka ensam. Sällskapet blir långt bättre än en cykel. Några dagars vistelse på Kneippbyns hotell och en massa tid bara för att utforska nya platser och återse nya. Högklint är ett måste, Visbys alla mysiga gator, botaniska trädgården… Södra udden har jag aldrig varit på – dit vill jag. Kanske även Stora Karlsö. Nu råkar ju även Melissa Horn (!!!!) uppträda på Fårö kommande vecka…ja DET lockar ju helt klart. Mycket folk är det garanterat hela veckan - Stockholmsvecka! Vill nog kanske inte delta i partajandet men man kan ju beskåda utelivet på kvällarna - det är ju en upplevelse att bara titta runt i hamnen o se alla båtar samt alla rosa champagneflaskor....…


Gotland är ett öland! Öland är ett gott land!


  

Stella på en av alla Visbys blommiga gator...

  

Raukar är kul att klättra på...


  

  

Langhammars raukfält på Fårö

  

Mycket blåsig dag...

  

Julkort år 2011


  

Jag och Stella med favvo-lakritsglass på Kneippbyn

  

Stora Karlsö - som en jättemarsipantårta i havet!!

  

Vackra Visby med alla barn!

Botaniska trädgården 

  

Elin och Alexander. Härlig bild!

  

Snart får jag se denna vy igen....!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards