Direktlänk till inlägg 24 juli 2014

En go kväll på Idvägen och punka......

Av Sofia - 24 juli 2014 18:58

En härlig eftermiddag och kväll blev det i Spexhult igår. Badade och solade i de något (?) mildare eftermiddagsstrålarna, tjötade och drack en kall. Härligt och se familjerna köra omkring i sina Busterbåtar - vet hur gott de planar med lite fart. När vi fått nog av brygglivet tände vi grillen utanför stuga nr 57. Mycket hungriga vilket vi rådde bot på. Sedan badade vi länge i Pelles tunna. Lagom varmt var det med tanke på luftens temperatur och pappas ved brann så bra, så bra. Tack Pelle för en underbar afton. Glada, trötta och mätta cyklade vi hemåt i skogen och där någonstans på vägen hände nåt med mitt bakre cykeldäck...(mer om detta.....)


Idag var det golfrunda nr två för Jonas och David. Väl varmt för att gå på golftur idag och det stekte verkligen på. Tror båda spelarna tappade lite koncentration och ork och man kan ju stillsamt ställa frågan "Varför i hundan spela när det är 28--30 grader". Men se, finns det bara ett tillfälle och en dag så får det ju bli så. Davids runda blev super igen TROTS att det idag var svårare för honom att ta poäng genom förra rundans häftiga hcp-sänkning. Han har nu 36 och får gå på bana helt själv utan fadder. Grattis Davve!!!


Å sen hade jag inte tänkt att göra nåt mer idag. Fixa hemma lite, packa inför helgens Göteborg-Halmstad-Göteborg-resa... Det kan räcka med cirka en mils gående (beroende på hur mkt leta boll i skogen det blir) på golfbanan en sån här het dag. Inte för att det blir nåt flås men man rör ju i varje fall på sig. Ångrade mig och tog en cykeltur. Shit - ingen luft i bakdäcket. Ledde cykeln till Cykodel och bad dem pumpa och se om det var punka. Det kändes så bra genom stan så det blev en liten runda till Grimstorp. Rundan slutade där. Dit räckte luften. Jag hade utrustning med mig för att ta mig tillbaka. Två BEN!!!! Ytterligare en mils promenad och dessutom leda cykeln. Värsta värmen var över vid 17.00 men jag var INTE upplagd för fler steg. Svetten rann på ryggen och jag kan tillägga att jag saknade strumpor i skorna. Hur korkad får man vara på en skala....jag skyller på värmeslag. Sitter nu på balkongen och är rätt slut. Johanna jobbar, David är på ingående och Elin badar med en kompis i Vallbohaga. Kan lätt bli pizza från Amigo och barnen får gå och hämta. Jag tar inte ett steg till idag. 


God natt!!!


 

Tunnebad

 

Pelles fina lilla stuga - ändamålsenlig med superläge!!!

 

Jodå - sjöutsikt

 

Grillmästaren Jonas....vad gjorde du under tiden Pelle....du hade ju köpt färdig potatissallad :)))

 

God mat och hungriga människor!!

 

 
 
förspel

förspel

24 juli 2014 19:34

kram på dig Sofia! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards