Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Sofia - 21 augusti 2014 22:28

Ligger åter i sängen. I MIN säng. Inget hotell. Ingen Timbaktu som vrålar utanför. Missförstå mig inte - jag äääälskar honom men när jag ska ska sova önskar jag mig inte ens Celine Dions livetoner i öronen.

Sammanfattar hela Malmöresan som super. Bra föreläsningar som öppnar upp sinnet o tankarna. Dagens föreläsning om internhyressystem ligger mig såklart varmt om hjärtat. Hur väl utnyttjas lektionssalarna? Är det kanske mer lönsamt att bygga nya verksamhetsanpassade förskolor än att böta på gamla...? Intressant!!

I en annan timme pratade fem kommunalråd från lika många partier om hur det var att verka som unga politiker (de var mellan 40--45 år och får väl ändå betraktas som unga). Superintressant eftersom jag har ena foten i den baljan. 

Dagen avslutades med en föreläsning av den helt fenomenale historikern o författaren Gunnar Wetterberg. Har hört honom en gång förr. Amazing är en underdrift. Han trollbinder sin publik o där halvsover inga deltagare. Idag var det "kommunalt självstyre" på agendan o han gick igenom Sveriges hantering av makten från medeltiden fram till nu. Många skratt...

X2000 tog oss till Nässjö o hemma!! Att vara just hemma idag betyder frid o snart helg. Vilken vecka.!!!! Som i sången jag för tillfället springer fortast till: "Slå mig hårt i ansiktet så jag känner att jag lever..dra mig över grusgången..." Grejen är att jag behöver varken slag i nyllet eller en tur på gruset för att känna att jag lever. En stimmig vecka räcker bra....

Godnatt

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards