Alla inlägg den 27 september 2014

Av Sofia - 27 september 2014 17:26

Började dagen med ett cykelpass och lyssnade samtidigt på Stellas högläsning. Det gäller att vara effektiv. Hon ska läsa valfri bok 4 ggr i veckan ca 20 min och vuxen ska lyssna. Faktum är att boken var ganska spännande...men jag kanske föredrar Tove Lo i lurarna när svetten lackar. 


Skjutsade Stella till kördag i Svenska kyrkan kl. 10.00 Där skulle hon vara och öva, sjunga, leka, pyssla och fika ända till kl. 16.00 och det hela kulle avslutas med att föräldrar, nära och kära fick komma och titta. Hon var taggad och det "pirrade" i magen sa hon. Hon skulle sjunga solo med en kompis på några låtar (alltså duett) och hon var allt lite spänd.


Mamma och pappa hälsade på mig på förmiddagen och de fick vara mentalt stöd på en hustitt. Å efteråt kan jag konstatera att det var mycket hus för pengarna men köper jag det köper jag mig också en väldans massa jobb och förmodligen även bekymmer.... Jag lägger ned den tanken. Efter en god fika med far och mor började jag greja inför kvällens middag med bästa familjen Undfors. Det var verkligen ett tag sedan och det blir premiärbesök i min lägenhet. Mycket prat att ta igen.


Nyss hemkommen från kyrkan. En underbar liten gudtjänst med mycket sång från superduktiga barn/ungdomar. Stella och hennes kompis sjöng jättefint och det gick hur bra som helst. En musiklärare vid namn Lotta från Habo hade skrivit alla sångerna och man blev lycklig av att lyssna. En riktigt go känsla i magen när man gick därifrån. Dessutom var Stella mer än nöjd!


Ha en go lördagskväll!!!


 

Sånger från duktiga körmedlemmar!!

 

I Nässjö vackra kyrka

 

Stella och hennes kompis sjunger

 

Finalen - en sång om ljus!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards