Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Grattis Erik!!!

Av Sofia - 2 oktober 2014 18:53

När jag idag gick ut på lunchen för några ärenden kändes det som vår. Blundade och drog in ljummen luft. Det är bara de färgglada träden som skvallrar om att det är höst. Ingen återvändo. Oktober kan vara vansinnigt fin. Om höststormarna uteblir kan löven sitta kvar länge och höstsol i oktober är verkligen helt underbart. Ändå vemodigt. Snart är kyla, snö och is här och hata är ett starkt ord så jag använder såklart inte det... 


Har en obeskrivlig lust att åka iväg – egentligen vart som helst – bara det finns sol och en stor simvänlig pool. Har lite framför mig dock som måste klaras av. En restresa behöver inte bli så dyr.... Ett gäng bra böcker och skriv- och diktblocket med mig….. Frågan är hur skönt det är att vara helt själv en HEL vecka….efter tre dagar kanske jag klättrar på väggarna..... Tankeverksamhet pågår samt överläggning hur mycket jag får unna bara just mig....


Nu har jag precis avslutat städning av lägenhet. 5 pers på 90 kvm blir både stökigt och dammigt efter ett par dagar. Kanske har jag för höga ambitionen även gällande detta, kanske inte. Har tränat de senaste 25 åren på att inte överdriva och har gjort stora framsteg. Kan numera helt slappna av en fredagkväll UTAN att ha städat. Det ni! Det gick inte förr. Andra saker blir viktiga – som att hänga med barnen i soffan istället för att umgås med dammsugaren. Jag hade tänkt att tillägga något om män här nu...men jag gör inte det. Tänker inte skriva att vissa tycks ha ett filter framför ögonen. Vissa ”ser” verkligen inte när det behövs. Eller så sitter det i hjärnan. Städnerven saknas helt o hållet. Å andra sidan är mina två äldsta döttrar utrustade med ögonfiltret och saknar helt städnerven. Kan ju också vara så att de vet att mamma fixar om de inte ”hinner” för det är ofta det ordet som nämns i sammahanget. Jag hinner inte nu mamma…jag ska iväg…jag gör det sen…


Å så njuter jag av den härliga nyheten att Erik Karlsson idag officiellt utnämndes till lagkapten för Ottawa Senators. Den andre svensken i klubbens historia som blir kapten. Ett hedersamt uppdrag! Stort för honom! Stort för Jonas (hans fader) och han ÄR stolt! - I know!!! Stort grattis Erik and good luck!! Säsongen startar snart - ska bli så spännande!!!


Ha en go kväll!!!!


 

C som i Captain

1  

Twitter från Erik idag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards