Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av Sofia - 8 oktober 2014 20:29

Vissa dagar är det bara så. Verkligen så! Love life! Å det är INTE bara för att jag lyckades sjunga nationalsången igår UTAN att svimma framför publiken i sporthallen. Det bidrar förstås men det är inte hela anledningen. Det finns såååå mycket annat att vara tacksam över i livet. Återkommer till detta nån annan dag.


Hela dagen har haft ett ljust skimmer över sig. De där arbetsuppgifterna som är....ett nödvändigt ont...göra manuella listor i excel när inte vårt ekonomisystem producerar det jag vill ha...det gick i dag som en dans. Efter jobbet la jag in lite räkningar för betalning och då plingade David på och gav mig den varmaste kramen jag känt!! Underbart! Han hade precis tränat bandy på SKogsvalen och kom förbi för atthämta ett par brallor. Kläderna "tar ibland slut" på den ena adressen... Sedan sprang jag en mycket härlig Spexhultsrunda men jag missbedömde mörkrets anfall å det grövsta. Från Spexhults skattegård till det kommunala gatljuset börjar i Vallbohaga var det mer än svart. Å det är då de kommer. Vildsvinen, älgarna, råbockarna...men egentligen är det bara stenar, stubbar och grenar i olika konstellationer. Det är lite häftigt ändå hur allting faktiskt börjar "röra" sig när skymningen faller och man jagar upp sig själv. Enda fördelen med det är att löpningen går snabbare...


Å så handlingen efteråt. Mina vardagskvällar har en tendens att bli så sena! Vill ju göra så mycket. Handla på Willys vid 20.00 - det är lugnt och skönt i varje fall. Kom på en sån smidig rätt till helgens släktfest då vi firar Stella och David. En sådan som jag kan förbereda redan på fredagkvällen. Det har nämligen blivit lite ändring i planerna för lördagen. Jag som trodde att jag BARA hade en fest att fixa till kvällen. One Direction har gjort en ny film och det är Sverigepremiär på lördag. Ni kanske kan räkna ut resten själva? Elin MÅSTE se den. MÅSTE!!! På lördag. Hon har deklarerat att förmodligen inte kommer att överleva annars.....det sa hon inte men jag kan läsa mellan raderna när hon messar mig. Med andra ord blir det en tur till Jönköping på lördag - några timmar över dagen. 1D-febern håller i sig! Dessutom kanske jag kan köpa några nya brallor till David!


Ha en fortsatt go onsdagskväll!!! Vill omfamna alla ikväll - kram!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards