Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av Sofia - 16 oktober 2014 19:11

Idag har vi varit på vernissage. Det händer inte så ofta. Å det har aldrig hänt att jag har åkt till sjukhuset Ryhov annat än för att besöka en läkare.... Ganska trevligt att gå dit i ett helt annat syfte. Däremot finns det mycket konst på Ryhov – landstinget har mycket vackert att vila ögonen på.


Vernissaget heter ”Glamour” och det är estetelever (tredje året) på Brinell som var arrangörer/utställare. Läraren - duktiga Åsa Lindsjö hade roddat det hela med stöd av Landstinget i Jönköpings län. Jag kan säga att det var precis lika mycket glitter och paljetter på vardagsrummets golv som på Johannas färdiga resultat (innan hon använt dammsugaren). Hennes båda konstverk var jättefina likaså hennes klasskamraters. Jag har satt upp planscher i fikarummet på jobbet men det var nog ingen från Vipan som där....mest föräldrar och syskon till  eleverna som besökte vernissaget. En och annan patient oxå.... Jag och Ulf var stolta föräldrar till Johanna såklart!!! Å när hon väl dök upp (!!!) - bilen hade krånglat, var hon vacker som en dag. Tilltugg i form av druvor, goda kakor och cider mättade! Utställningen håller på till den 12 nov så råkar ni ha vägarna förbi - kika in i Blomstergången!!!


Förövrigt har dagen varit jättebra. Ekonommöte där vi fått en närmre presentation av nye ekonomichefen Jan Öhlin. En bra magkänsla när han berättade om sina visioner och hans positiva inställning till framtiden. Får lite extra energi då!! Nu är jag hemma och kan konstatera att veckan gick i raketfart….IGEN!!! I morgon är det fredag som inleds med förvaltningsinformation! Efter jobbet har jag blivit lovad älgfilé… Ja, det har sina fördelar att dejta en jägare!!

 

Varsågod – lite kort från eftrmiddagen!

 

 

Så vacker!!!! Både tavlan och Johanna!!

 

Jag tycker den är sååååå fin!!!

  

Andra kreationen av Johanna....

  = 

Andra alster (här "I en cirkel"

     

Makes me wanna fly away...

 

50 shades of Grey 1

 

Vernissageprogrammet saknade priser....jag är mycket intresserad av "Glamour has no Face"....

 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards