Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Sofia - 20 oktober 2014 17:33

Nu behöver jag inte söka något mer, nu när jag funnit dig... En kärleksförklaring som är större än livet självt. Inte ens universum räcker till…. Att höra den gjorde livet vackrare. Varje ord tatuerades för alltid in i mitt hjärta. "Jag älskar dig" är vackert men andra ord kan ibland kännas mer. Vad som än händer finns de kvar. Att höra detta samtidigt som jag ser att ögonen menar varje stavelse gör tillvaron ljus och varm.


En underbar helg med god mat, vila och roliga aktiviteter är över. Gårdagens familjegudstjänst i Nässjö kyrka var en rofylld och härlig stund. Mariakören sjöng så härligt glada sånger och Stella var såklart underbar att se. Det finns så mycket glädje i kyrkan. Märkligt att det ska finnas så mycket krig och elände som bottnar i religiösa olikheter. Att tro på det goda och söka det goda - det är ju DET som är livet. Precis som "mannen som sökte och fann pärlan" vilket prästen igår berättade om. På eftermiddagen övade jag med TCB-kören i Norra Solberga och "O helga natt" och "Nu tändas tusen juleljus" känns onekligen lite närmre nu…även om det bara är slutet på oktober och som igår 15 grader varmt.. Härlig stund med härliga tjejer. Carpe diem. Njut nu!!


Måndag ny vecka. En lång jobbdag följt av utvecklingssamtal Elin (som gick bra) och nu snart Centermöte på det. Varje dag i livet är en gåva trots att vissa dagar har ett mer glittrigt papper än andra. Idag är oxå en gåva och det vackraste har du nära och intill.....nu behöver jag inte söka något mer, nu när jag funnit dig….


  

Mariakören!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards