Direktlänk till inlägg 22 oktober 2014

Skolåren i bilder och Carola

Av Sofia - 22 oktober 2014 16:32

Nu dundrar de in…kuvert efter kuvert. Skolkataloger och skolfoto - gruppbilder och enskilda foto. Jag har intensivt försökt att hålla beställningen ”light” i år men hur svårt är det inte när korten kommer...att välja bort… Barnen är ju så sötfina! Mycket pengar är det och har man fyra så är det lätt uträknat att det blir ännu mer pengar… I Johannas ålder har det lugnat ned sig med enskilda så det kommer nog trappas ned efter hand. Det är ändå riktigt kul att spara - en dokumentation i bilder av skolåren.


Satte mig häromdagen och städade och sorterade lite i fotokuverten. Det har blivit en del under åren. Det är vansinnigt kul att se hur barnen har förändrats från år till år. Hittade ett helt gäng kort på mig själv och det är bara att konstatera – jag såg mycket barnsligare ut i åldern 12—13 år än vad mina egna barn/ungdomar gör. Antingen är det så att jag både såg barnslig ut och hade barnsligare t.ex smak… Elin lyssnar på, enligt mig, mycket bra och mogen musik nu och jag jämför lite…. När jag var 14 var jag lyckligt ovetande om så mycket bra musik i världen för att jag envist BARA lyssnade och dansade runt till Främling och Åh Mickey, Mickey hey med Carola….


Å då kommer jag osökt in på Carola som artist. Det finns väl ungefär lika många åsikter om henne som det finns människor i Sverige. Hon har alltid varit och förblir en offentlig person som alla får hissa eller dissa. Jag själv har varit ett galet tokigt fans under många många år. Nuförtiden lyssnar jag sällan på låtar med henne men hon framkallar helt klart ståpäls som t.ex i lördags i programmet ”Så mycket bättre”. Snacka om att äga! Vilken tolkning av Ola Salos låt och vilken power.


Ha en go onsdagskväll!!  


 

David klass 7


 

Mamma Sofia, klass 7




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards