Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av Sofia - 24 oktober 2014 16:37

Vaknade nån gång efter kl. 04.00 och var hur pigg som helst. Försök att somna om failade. Antingen var det resfeber å Jonas vägnar eller så var det kanske inte så konstigt med tanke på att jag somnade före klockan 10 i går kväll. Sprang en längre runda än vanligt i går efter jobbet och som sagt – vissa rundor har mer flow än andra. I går kändes det som om jag hade jag kunnat lägga på ytterligare en mil. Så är det definitivt inte alltid. Å detta trots isiga vindar och lite regn som kändes som småspik.


Å förlåt mig alla - jag GLÖMDE reflexvästen. Vet själv hur irriterad jag blir på folk som går oreflexerade. Det är brist på respekt mot bilister att inte visa sig i mörkret. Vet inte om jag själv skulle kunna stå ut med/leva vidare med vetskapen om att jag kört på en gångare/cyklist. Det är som att regnet och mörkret suger bort allt ljus som finns. De första löparrundorna på hösten är det svårt att komma ihåg västen så sorry alla för igår. Sprang bl.a runt sjön och DÄR var det inte ljust och upplyst. Nu vet jag att nya bättre lampor snart ska tändas och framförallt ska de placeras tätare. I nuläget är det verkligen inget område som jag rekommenderar någon att traska omkring i. Men återigen….det är nog större risk att bli påkörd utan reflex än påhoppad av ngn idiot/rånare…


På lunchen idag köpte jag Blossas glögg för 2014! Det är dax nu. Vintertid anländer i helgen och vinterdäck anlände på min bil under dagen! Framförallt med tanke på vädret......röset... Lila flaska i år. Smak av soltorkad lavendel. Jag har gärna den doften i mitt klädskåp men glöggsmak – jag är lite tveksam. Alltid lite spännande när nya sorten släpps och flaskan är vacker på köksbänken.


Nu är barnen här och de är allt lite extra glada – det står HÖSTLOV i pannan!! Lediga i en vecka och det känns ju alltid bäst på fredagen före. Ikväll blir det träningsmatch för David i Stinsen Arena mot NIF’s damlag. Efteråt en titt hos Tinagrannen. Titten får inte bli alltför lång…med tanke på inläggets första rad. Vaknade någon gång efter kl 4.00…


Ha en go kväll!!!


Även om den inte är god är ju flaskan snygg på bänken!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards