Direktlänk till inlägg 23 november 2014

Carola forever

Av Sofia - 23 november 2014 18:19

En gång Carola - alltid Carola! Hon nockade mig 1983. Fullständigt! Sedan den kvällen, gul dräkt, svenska mello, full poängpott med låten Främling! Inget blir sedan den dagen någonsin sig likt i min musikaliska värld. Hon är och förblir Sveriges absolut bästa sångerska. Hennes olika stilar (mer eller mindre passande) - hon har ändå gjort det på sitt sätt - äkta och genuint. Nu lyssnar jag inte särskilt mycket på hennes gamla hitar men det finns en skiva från 1994 med namnet Personligt som är otroligt bra och till jul sätter jag alltid på hennes julskivor. 


Det är märkligt hur hon alltid framkallar mina tårar. Hon har något som är svårt att sätta fingret på. Hon visade det på ett alldeles särskilt sätt i går på "Så mycket bättre" då det var hennes dag. Det blev härliga tolkningarna av hennes låtar och vissa blev magiskt bra. Orups tolkning av Främling. Det skulle förvåna mig mycket om den inte spelades sönder på radiokanalerna. 


Det finns så många minnen från den tiden då Carola var outstanding i mitt liv. Kanske mina tårar kommer så lätt för att en av mina bästa vänner tillika granne på den tiden inte finns med oss mer. Sara Henriz som gick ur tiden alldeles för tidigt för drygt två år sedan. Vi övade till shower och klädde ut oss, bjöd in (tvingade) våra föräldrar och fler grannar att lyssna. Även lillasyster Anna fick vara med och det är så vansinnigt skönt att med henne, nu genom Facebook, uppleva nostalgin från den tiden. Vi samtalade igår under programmet och kände båda att Sara satt i sin himmel och lyssnade på programmet precis som vi.


Å denna bandyhelg. I finalen i gårdagens STENA cup förlorade Nässjö med 2-4 mot Vetlanda av alla lag. Det ÄR ett hjärnspöke... En spännande match där gulsvart var strået vassare. När försvaret är obefintligt ÄR det inte lätt att som målvakt hindra bollen. Jämför ett hockeymål där det i stort sett BARA är skydd. Dessutom är målet mindre.... Så en ännu större eloge till hockeyspelare som GÖR mål.


En mysig eftermiddag med mor och far på fika. Mamma fyller på tisdag så vi firade henne här idag. Eldade i min öppna spis och tinade upp mig efter dagens seriematch U14. 26-0 till Nässjö mot Derby, Linköping. Ja, det är inte roligt för något lag. Tycker så synd om deras målvakt och David rörde knappt en boll. Tre utkast på 1,5 timme. Han behövde knappt duscha efter matchen.


Ha en go kväll!!!


 

Hand i hand - tillsammans vi går hand i hand.... Sara 11 år och jag 14 år (1984)

 

Anna och Sara Henriz - här var det nog nån intervju....

 

Sara sjunger Tommy tycker om mig

 

Sara gillade blått!!

  

Här sjunger jag låten "På egna ben"... 


 

Sara och jag - taget i Maglehem - deras sommarhus sommaren 1986. 


 

Pappa och mamma på besök

 

Torsets sista rosor

   

Tre generationer - mormor, Stella och jag



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards