Alla inlägg den 27 november 2014

Av Sofia - 27 november 2014 19:34

Tidningen Kyrkvägen kom idag. En tidning med Svenska kyrkan, Nässjö pastorat i fokus. I slutet av tidningen står programmet för samtliga kyrkor och vad de bjuder på i juletider och framåt. På Julafton i Norra Sandsjö kyrka kan de som vill och hinner, lyssna till mor och dotter - Gunilla Karlsson och Sofia Holm Storme. Kl. 12.00 ska man i så fall vara där.


Återigen har vi fått äran att sjunga vårt program och det känns härligt. I år har vi faktiskt (!) ett par nya sånger. En åt det mer traditionellare hållet och en åt det mer modernare hållet. Bara det....gör ju att ni nu blir så nyfikna att ni MÅSTE åka dit! Det ska bli jättekul att åter få komma hem till sin hembygds kyrka och sjunga med mor. Enda nackdelen är att mina älskade barn firar på annat håll så de lär inte sitta i kyrkan.


Har precis övat sånger med Stella och hennes solo inför musikgudstjänst den 7 dec. Hennes röst är så fin så fin. Hon kunde ju varit med oss och sjungit. Då hade det blivit tre generationer. Det smärtar att hon själv har musikuppdrag i Nässjö kyrka på självaste Julafton med Mariakören. Hon kan inte lyssna på mig och jag kan inte lyssna på henne. Jag kände nu att det var något alldeles speciellt att sjunga ihop med henne vid pianot. Du känner säkert likadant mamma! Jag har ju inte fått de äldre töserna/killen intresserad av detta. Tur att 25% villet sjunga i kör.


Nu har David hämtat pizza åt oss. Det är enoooooormt skönt att ha pizzeria Amigo 200 meter bort. Vi har varit duktiga och inte nyttjat det så ofta men ibland underlättar det helt klart!!


Ha en fin kväll!!!


 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards