Alla inlägg den 3 januari 2015

Av Sofia - 3 januari 2015 18:15

Hon blev inte så ilsk som de befarade - de som kan prata väder. Stormen Svea. Men attans var seg och sällskaplig hon var....... Moder Svea, Svea rike... Uttryck som får mig att känna trygget och stabilitet. När det gäller namnet på en storm är det dock precis tvärtom. Fyyyyyy vilken natt. Har varit vaken så många gånger och hört den hårda blåsten och därimellan har jag drömt så intensivt så jag har vaknat genomsvettig. Bl.a kom det tre-meters-vågor från Spexhultasjön (?) och svepte förbi på Centralgatan. Jag såg liksom vågorna komma från mitt stora gavelfönster och nå ända upp till lägenheten ovanför. Tänkte "att det här klarar vi aldrig"....och så vaknar man. Väldigt glad att jag ligger trygg i min säng just då och har Stella bredvid mig. Att en sovandes 10-åring kan ge så mycket lugn - fantastiskt. 


Gick inte upp förrän kl. 10.00 och såg solen vilket alltid ger mig vårkänslor och särskilt om man befinner sig på andra sidan jul och nyår. Visst, det är inte mer än 3:e januari men våren finns där någonstans runt hörnet. Väldigt lite och nanomicroskopiskt men ändå. Sprang en underbar och lång runda och fick känna på både sol, regn, snö och Sveas efterdyningar. Bra träning i motvind även om det inte är löparväder nr ett för mig. Frisk luft i lungorna är ändå det ultimata. 


En mycket mycket mysig eftermiddag blev det tillsammans med mor och far. Från Torset levererades tre lådor fin björkved vilket är UNDERBART!!!! Det lär väl räcka de månaderna jag bor kvar på detta ställe. Tyvärr har inte nya radhuset öppen spis eller kamin men 1000 andra fördelar överväger med råge.


Fick precis ett meddelande att Nybro Vikings slog Dalen med 7-2 i Victoriahallen. Skön seger!!! Skulle egentligen åkt på denna matchen med Jonas och tagit med mig Stella. Den lilla tösen ville hellre vara hemma idag och då får man lyda och prioritera. Kl. 19.00 visas match mellan Ottawa och Boston Bruins på svensk TV. Om man har den kanalen vill säga - det har inte jag men jag kan följa den i mobilen. Önskar en lika skön seger för Erik Karlsson o Co.


Ha en härlig lördagskväll!!!!


 

Mysstund med mysiga människor!!!

 

När julgodiset är slut får man börja på nyårsgåvan. Tack Pelle och Marie-Louise! Mycket god(a)!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards