Direktlänk till inlägg 8 januari 2015

Love me like you do....

Av Sofia - 8 januari 2015 20:08

Nyss genomfört ett träningspass. Efter en arbetsdag där man är mitt uppe i ett bokslut, när bokföringsår 2014 snart ska stängas var det nog den absolut bästa aktivitet jag kunde göra. När hjärnan har arbetat på högvarv medan kroppen suttit still finns det ett obeskrivligt behov av att låta kroppen gå på högvarv. Då tar hjärnan det lugnare...på sätt och vis. De grå sorterar och lägger många olika små tanketrådar i olika fack. De flesta trådarna ligger efter en dryg timme i ganska hyfsad ordning och tillfredsställelsen är hög. För en stund. I morgon kan de där trådarna kastas runt redan efter en kvart på jobbet....men det mesta löser sig alltid... Är mycket mycket lugnare i år inför "årsskiftet" i systemet än förra året. Ett år av erfarenhet och idogt arbete har lönat sig och tar mer och mer död på mina små hjärnspöken.


Medan jag sprang lyssande jag på dagens nya fynd - en låt vilken fick benen att flyyyyyga fram. Ellie Gouldings nya låt. Filmmusik och inte vilken film som helst. Kommer om några veckor. Även om inte alla erkänner har nästan alla läst triologin "Fifty shades of grey". Jojomen, jag oxå. Näe inte 3/4 av tredje boken. Orkade inte. Det blev samma samma samma sak hela tiden och på något sätt släppte spänningen taget om mig. Men låten....vilken låt. Jag bjuder på den i kväll och jag tillägnar den min Landsbrofödde vän. Tack för att du ger mig sådan kraft att orka!!!

      


Love me like you do, Ellie Goulding



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards