Alla inlägg den 19 januari 2015

Av Sofia - 19 januari 2015 20:05

En fet bock i kalendern. Den fetaste på hela året. Idag – den 19 januari – har jag gjort i ordning filen med samtliga interhyror som går ut från Tekniska Serviceförvaltningen till våra hyresgäster (Nässjö kommuns övriga förvaltningar). De pengar vår avdelning ”lever av”. När man stämt av det underlaget….samt att ha fått det till att stämma…känns det så här:


      


Helt otroligt. ”Unbelievable” som Lisa Ajax sjunger. Jag slår dessutom rekord i år. Förra året sändes den ut den 7 februari. Året före det (2013) gick den ut i juni. Nu vill jag inte på något sätt påstå att jag låg bakom förseningen utan ett illa uppsatt ekonomisystem. Det är numera glömt och borta från minnet (nästan) men när det handlar om periodiseringar känns det såååååå bra att hyrorna anländer i januari.


Nyss hemkommen från introduktionsutbildning förtroendevald del 1. Information om hur kommunens organisation är uppbyggd, hur våra nämnder och förvaltningar ser ut, hur man "beter" sig på ett nämndmöte...etc. etc.. Mycket kan jag redan eftersom jag är kommunanställd men det var mycket nyttigt att höra. Lång dag borta från hemmet. Kämpar ständigt med dåligt samvete när jag är borta från barnen trots att jag VET att de reder sig själva.


Tänk om det fanns en karamell
som gjorde varje människa snäll
Varje gång man tog en bit
lät man bli att prata skit

Kan ingen tillverka ett klister
som lagar nerver när de brister
och synen på en del
som bara ser varandras fel

Anonym

 

Ps. Lite klister....vore kanske bra i förebyggande syfte....

 

 

En bra måndag!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards