Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Sofia - 20 januari 2015 17:42

...ibland känns det verkligen inte så. Vissa dagar är skitdagar och det måste nog få vara så.... Variation kan man ju oxå kalla det. Vissa dagar är bara fulla med strul och då menar jag verkligen fulla och ger bara merarbete som i sin tur inte leder någonstans.


Började dagen med ett blodprov på lab (inför en ny röntgen på torsdag). Kom dit tidigt men var ändå 15 pers efter förste man. Jodå, man kan boka en tid via "mina vårdkontakter" men det funkade inte på min mobil trots att mitt nya mobila bank-ID fungerar i andra avseende. 50 min i väntetid och blodprovet tog 2 min. 


Jobba! Ibland är det svårt att förstå varandra. Förklarar vad man menar när de uppgifterna man efterfrågar inte ingår i "mitt" område. Det kändes aldrig som jag lyckades - ändå är jag (vi) i starkt behov av informationen. Problem är till för att övervinnas. Sedan fick jag frågan från en kollega (när jag i stor glädje berättade att hyrorna är klara för leverans mycket tidigare än de brukar). Gick processen smidigare i år då? Vilken fråga....det KAN ju FAKTISKT vara så att undertecknad har jobbat JÄRNET och inte haft långledigt vid jul och även passade på vid barn-fri-söndag att gå till jobbet. Det  KAN ha med det att göra..... Men inte ska jag få vara duktig....


Å som grädde på moset - en person som bestred ett Inkasso-ärende. Varför stod det inte riktigt, bara att hen gjorde det. Å då.....blir det merjobb. Kopior på fakturor och korrenspondens, handlingar att ta fram och greja med. Gött mos!!


Om en halvtimme ska jag på middag. Med majoriteten. Politiska vänner och kollegor. Det ser jag fram emot. Det kanske blir en riktigt BRA avslutning på denna dag!


Ha en fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards