Alla inlägg den 22 februari 2015

Av Sofia - 22 februari 2015 20:08

Nu är du tramsig Kung Bore! Ett tjockt lager vit snö och milda grader. Vilken dålig kombo. Ska du ändå hålla på så ta ifrån tårna och krydda allt med lite minusgrader – annars är det ju liksom ingen idé….eller? Dagens löparrunda valde jag att lägga på asfalterad landsväg – underbart med fast mark under fötterna. Kanske inte de roligaste vyerna (med tanke på att Spexhult och dess vackra vägar är nära) men jag ville inte springa i blöt snösörja. Å visst ser bilförarna jag möter förvisso lite irriterade ut - med all rätt men även om man kan ifrågasätta mitt val av löparväg gör JAG inget lagbrott. Jag har rätt att vistas vid kanten av vägen men de allra flesta jag möter kör INTE i 80 km/h. Hastigheten är betydligt högre. Ovan argument hjälper ju dock föga om det skulle hända något – bilplåt är hårt.


En tvättdag och lägenheten är belamrad med plagg, handdukar och mängder med strumpor. Strumpracet gick förvånansvärt bra idag. Bara EN udda strumpa kvar när jag parat ihop resten. Bra! Längtar till en ny stor fräsch tvättsuga....inte länge kvar nu till flytten går... Några timmar på jobbet och jag ägnade mig enbart åt detektivarbete. Någonstans skriver vi av för lite på (någon) investeirng eftersom kapitaltjänsternas utfall diffar mot budget första månaden detta år. Någonstans i systemet har avskrivningstiden blivit för lång och detta måste hittas. Här finns inget hokus-pokus knep och ”trycka-på-knappen” moment utan det är leta leta leta som gäller. Två goa ostmackor, en termos kaffe och Rix FM i bakgrunden gjorde ändå denna söndagseftermiddag hyfsat trevlig.


Ett BUS-möte hann jag också med. Nej, vi busade inte, BUS står för Barn-och Utibldnings samtal inför kommande arbetsutskott och nämndmöte. Alltid trevligt att träffa övriga förtroendevalda från andra partier i vår grupp. När jag körde hem upptäckte jag att Kung Bore hade tagit i från tårna... Det glittrade i marken och det var isgata i Nässjö stad.


Nu är det några timmar kvar av denna helg och jag laddar om för ny vecka. Årsmöte Centern, Föräldraråd Åker, Utvecklingssamtal David fyller måndag, tisdag och onsdag….


Ha en fortsatt go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards