Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Sofia - 27 februari 2015 19:26

Lönedag. 27 februari. 2 dgr senare än "alla" andra känns det som även att jag vet en del som får lön den 20:e. Överskriften "lön för mödan" är ändå inte det jag tänker främst på även att pengarna som kommer in är oerhört viktiga. Det är många som vill ha dem och det som blir över - de vill JAG ha (eller mina barn)... Nej, lön för mödan är verkligen känslan av att arbetsveckan har gått bra. Att stänga ned systemen på fredag eftermiddag och känna att denna veckan har jag fått mycket gjort. Många lite halvknepiga frågetecken som legat lite på hög och denna vecka rätade många av dem ut sig. Så känns det verkligen inte varje fredag och när klockan är mellan fyra--fem är det ju dax att ta helg även att jag gärna vill ha saker uträttade NU och genast!!!


De senaste fem åren (anställd på Tekniska Serviceförvaltningen, Nässjö kommun) har jag verkligen fått en hel del av dessa stunder. Jag kan, jag har koll, jag trivs, jag utvecklas....kort sagt: Jag gör nytta!! De inträffar inte superofta, kan jag ju tillägga, då kraven jag ställer på mig själv ibland är höga och kanske orimligt höga. Är det något jag önskar mina barn så är det den känslan. Att i yrkeslivet känna att man verkligen trivs med det man gör och att man gör det bra. Det uppväger ju alla grå måndagsmornar och sega tisdagsförmiddagar - för de finns - jag lovar....


Sista fikastunden denna veckan. Endast några stycken från Tekniska sitter och helgpratar i caféet. Någon har VM-stafetten igång via mobilen och vi lyssnar nyfiket. Vi är en brokig skara  - unga, äldre, kvinnor, män - en härlig mix. Å när jag åker hem i bilen får jag den där goa fredagskänslan. Fredag, barnen kommer, tacos, premiär Let's dance, lönen på kontot och faktum är att det är extremt få dagar till nästa lön......


Ha en fortsatt fin fredagskväll!!!!


Jag bjuder på en skön 80-talslåt. Finns inget årtionde som framkamkallar så många känslor....


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards