Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Sofia - 2 mars 2015 17:44

Hittade en låda hos mor och far i lördags. En låda som jag saknat och undrat lite vart den tog vägen? Förmodligen åkt till tippen av misstag. Men faktum är att en kartong full med minnen har "klarat sig" - tack-o-lov. Mängder med prov, skolböcker, jobbansökningar, betyg, tjänstgöringsintyg från sommarjobb, teckningar etc – en riktig skatt med minnen.


Hittade bl.a ett häfte där alla i min dåvarande klass 3:an (lågstadiet) i Sandsjöfors hade skrivit en hälsning då jag låg på sjukhus i drygt en månad. Det var på vintern för nästan alla hade skrivit om snö och snöbollskrig. Måste haft en fling med bygdens sötaste pojk Roger Sandström, han hade blivit myllad och många undrade om jag var ledsen för det? Skrattade så jag grät när jag läste. En av killarna i min klass driver numera tidningen ”Vision Höglandet” och har i mitt tycke de mest fantasiska ledarna/krönikorna man kan tänka sig. Han skriver så fantastiskt bra – alltid! I mitt häfte var han inte speciellt långrandig – på hans hälsning stod det: ”Det har snöat. Hoppas du blir frisk snart, hälsningar Mikael".


Hittade en reseskildring från en prao i Stockholm (tvåan på gymnasiet). Jag, Susanne + två killar i min klass besökte SE-banken – på utlåningsavdelningen och det är så häftigt att läsa vad jag skrev. Vad man glömmer.....? Med tanke på att allt var maskinskrivet (!!!!!) och inte gjort på dator där du kan ändra och justera utan raderband….imponerande. Redan på den tiden skrev jag dikter om mina intryck och jag minns att min eventulla nyfikenhet och intresse av att jobba på bank dog den där veckan…. I varje fall på låneavdelning SE-banken.


"Milliontals människor svälter

i världen varje dag

Att göra andra rika är arbetsuppgiften

för trettio personer som jobbar i lag


All denna kraft och energi

som går åt varenda minut

Om den skulle ägnas åt fattigdomens problem

skulle snart svälten på jorden vara slut"


Å så hittade jag en mängd med arbetsansökningar. Jag sökte en hel del jobb efter studenten och meningen återkommer...den där meningen som ligger alla ungdomar i fatet....."Då jag inte har någon tidigare erfarenhet hoppas jag ändå att jag är intressant som sökande".... Man kunde ana en viss desperation - Ha, ha, ha - ByggPaul är ju uppköpta för längesedan men sorry - ni valde inte mig!!! Jag fick det hursomhelst attans så bra på RH Stolen AB.


Ha en fin måndagskväll!!!


Min kompis Susannes hälsning!

En hälsning till

Framsidan på rapporten, ballongbilderna visar vad vi gjorde. Vi såg musikalen Cats, studiebesök på Riksdagen - hann med en hel del....



En kopp kaffe för 13,50 kr år 1988 var hutlöst mycket....

Många liknande brev sände jag iväg....



"Jag fick jobbet" stod det på ett stort papper ämnat för mor och far.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards