Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Sofia - 4 mars 2015 18:31

Det är go känsla att gå o lägga sig en tisdagkväll och veta att man får sova ut dagen därpå. En sovmorron mitt i veckan som är välbehövlig i sig. Tog en ledig dag eftersom jag har skollediga barn. DET är välbehövligt om nåt. Att göra något med barnen. Jodå, jag hann med en lång promenad till Spexhult innan de vaknat till ordentligt...de var ju uppe längre än vanligt igår förstås. Elin och David hade bäddat upp bäddsoffan i vardagsrummet och skulle spela TV-spel med neonstavar och ostbollar.... Inget av detta fanns när jag var liten. Inte dataspel, inte neonstavar, inte ostbollar....möjligen lite chips...men DET hände sällan...var inte särskilt gla i att heller för den delen (vad jag minns). 


Att man sätter värde på en semesterdag mitt i veckan är väl för att man såklart har ett jobb fem dagar i veckan. Om man inte hade någon klocka att ställa, om man inte hade nån uppgift att fylla, om man inte var behövd någonstans. Fy vilken vardag...alla dagar som bara flyter ihop...veckodag som helgdag. Jag har upplevt det några månader och visst jag var gravid med Stella så jag visste ju vilken uppgift som komma skulle men ändå. Osäkerheten, ovissheten...alla grubblerier...det önskar jag ingen. Alla de som går arbetslösa - tänk om man kunde vifta med trollspöt och fix it!!


Efter insterband till middag blev det simhallen. Det var längesen jag simmade och 1000 m fick räcka idag. 3 pass i bubbelpoolen med Tina-grannen blev en go massage. Trevligt att sitta och tjöta lite. Barnen liksom jag var rätt möra efteråt. Att avsluta allt med en ångbastu - så gott! Bädda rent i sängen samt dammsugning tog de sista krafterna och nu blir det kvällsmat och TV innan en ny arbetsdag tar fart.


Ha en fortsatt go onsdagskväll!!


     

Hängde inte med riktigt på vad neonstavarna hade med TV-spelandet o göra och även om jag ber om en bra förklaring är jag inte säker på att jag förstår...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards