Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Sofia - 9 mars 2015 21:15

Det känns som att det inte var så förskräckligt längesen......jag packade mina fotoalbum i flyttlådor (hrm...) Nu så var det dax igen! Tunga as är det och otympliga är de men det är hela mitt liv (nästan) som ligger nedpackat nu. Från 1984 då jag fick min första kamera fram till 2015. Från 1970 fram till 1984 får mamma stöta till med då hon har ännu fler albmum i sitt skåp...


Jag är ju den där gammalmodiga sorten som vill framkalla på Hegethorns, få bilderna i handen, klistra in dem på vita tjocka blad och skriva lite.... Det är finns inte många av min sort kvar. De flesta har sina bilder i datorn och i bästa fall en kopia nånstans. Jag har mängder med CD-skivor där kopiorna finns och i framtiden kommer man säkert inte kunna läsa dem OM det skulle hända något med albumen. En extern hårddisk i ett bankvalv kanske vore en idé... Det där med foto är hursomhelst fascinerande. Särskilt att bläddra i ett fotoalbum. Därför vill jag inte sluta med att klistra in kort även om det nuförtiden inte blir lika många album som när barnen var små.


Elin har mycket glädjande ärvt fotointresset efter mormor och mor och har nu äntligen sparat ihop till och köpt sig den där kameran hon länge länge velat ha. När hon går ut på en fotorunda är det en fröjd att se vad hon har med sig hem. Att hon sedan frågade om praoplats på Hegethorns och fick vara där är ännu mer glädjande. Härligt!!! 


Ha en fortsatt fin måndagskväll!!

  

Vill inte se mer vinter nu men vackert är det....

  


Fotograf: Elin Storme

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards