Direktlänk till inlägg 11 mars 2015

VIP-kväll jatack - makaroner nej tack...

Av Sofia - 11 mars 2015 21:07

Ikväll är vi inbjudna på VIP-kväll av Länsförsäkringar Bank & Försäkringar i Nässjö. Ska bege oss till Pigalle och lyssna till bl.a Isabelle McAllister. Isabelle är designer och stylist med 20 års erfarenheter och känd från TV där hon har medverkat i programmet Äntligen hemma. En av mina favoriter i det programmet då många andra inte är det…... Inga namn med det börjar med Lulu och slutar på Carter… Ser fram emot kvällen och det ska bli jättekul att lyssna på Isabelles idéer och tips. Har INGA som helst renoveringsplaner när det gäller nya huset men det kan vara nyttigt och kul att höra lite vad man bör tänka på, vilka trender som finns nu gällande färger etc.


Å även denna onsdag har gått i rasande fart. Har lyssnat på RixFM och många av lördagens finalbidrag till Melodifinalen går varma. Jag ser fram emot helgens final och erkänner att jag med STOR GLÄDJE följer detta evenemang. Ingen låt har knockat mig som Carolas främling…möjligen Rybacks fiolsaga och Loreens Euphoria….. De flesta av årets låtar växer hos mig men det är två jag hela tiden blir extra glad av eller som berör mig mer… Måns Zelmerlöws ”Heroes” och Jon Henriks ”Jag är fri”. Har en känsla i magen att dessa två låtar kommer hamna i toppen. Andra låtar är som makaroner….i mina öron ska tilläggas…. Smaken är som baken. En del gillar makaroner – det gör inte jag och inte falukorv heller för den delen…..möjligen då blommig….


Ha en fin kväll!!! En särskilt go kväll tillönskar jag Alexander Pettersson i Sandrydet som idag fyller 15 år idag!! Stort grattis och HURRA HURRA HURRA HURRA!


  

Elin och dagens födelsedagsbarn Alexander, sommaren 2012 på Gotland


  

Henne ska vi lyssna och se på ikväll!!!!


**************************************************
**********

Å eftersom det blev ett Bodatippenbesök strax innan jag skulle publicera ovan inlägg HANN jag inte.....så nu HAR vi varit och lyssnat på Isabelle och fått ta del av hennes inspiration som smittar. Fick oxå lära mig av Länsförsäkringsfolk att man inte (!) ska ha disk- och tvättmaskiner igång när man inte är hemma.....beroende på hög brandrisk. Med andra ord ska man inte heller ha dem igång på nätterna...så helt enkelt - i fortsättningen får man ta ledigt från jobbet och tvätta tvätt och diska disken då det blir kris med tiden på eftermiddagarna...


Godnatt!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards