Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

Spexhultasjön runt!!!

Av Sofia - 14 mars 2015 15:46

Idag har jag utnyttjat det fina vädret. Jag har sprungit. Sprungit längre än vanligt. Jag har tänkt på den där rundan länge och idag slog jag till. Solen har torkat upp vägarna så pass och vårvärmen gör att jag kan gå de sista kilometrarna om jag inte orkar hela rundan. MEN!!!!! Jag orkade! Extremt härligt och vilken utmaning. Att sätta upp nya mål med löpningen är inte prio 1 för mig men det är ju attans så kul när det händer...dessutom inte helt slutkörd efteråt...ändå.. Tempot var helt okej för att vara en runda på 16,7 km. Det hade varit en perfekt uppladdningsrunda inför Göteborgsvarvet...... Jag måste ändå få lov att tacka Jon Henriks jojk att jag orkade de sista km från typ Bodatippen och hem. Det är uppför precis hela tiden och hans Mello-bidrag inför kvällen ger en obeskrivlig skjuts framåt. Det är inte bara Ellie Gouldings låtar som har den inverkan på mig även om hon oftast står för det där fenomenet... Kraft kommer från ingenstans när man minst anar.


Dagens fortsatte med avloppsrensning i duschen. Uuuuääääärk....vad lessamt och äckligt. Å andra sidan är det vår egen skit jag tar bort. Slem, hår och smuts.... Saken måste göras ordentligt nu när jag ska flytta. Att komma efter någons annan skit är mindre kul... Flytt och packning ja, igår orkade jag inte packa ned en pinal. Idag har jag tömt finskåpet. Böcker, glas och massor av prydnadssaker som jag äääälskar. 8 flyttlådor och två timmar tog det. NU!!! är jag trött. Lägger jag mig inte o vilar en stund lär jag missa hela Mello.


Gjorde ett suveränt härligt inköp igår. Möblemang Furuviken från Rusta blev mina. Rabatt denna veckan och 4 vita stolar och ett bord kommer bli såååå fint utanför Ulriksdalsgatan 6 E. Har velat ha de där i flera år och nu blev det läge. Ett riktigt pussel att få med sig allt hem i bilen men till slut lyckades jag och Elin....


Vill tacka!!!!! alla som läste, kommenterade och gillade mitt inlägg från igår. Värmer som vårsolen! TACK!!!


Å så avslutningsvis lite hockey. Frölunda spelar mot Luleå och matchen är igång i skrivande stund. Heja indianerna. På måndag åker David och fadern för att kolla tredje matchen i Scandinavium. De går vidare - det känner jag på mig. Å Ottawa Senators vann IGEN, i natt mot New York Islanders. Erik ass. Förra matchen vann de mot Montreal 5-2. Erik två mål och ett ass. Han och hans lag ångar på. Ordningen är återställd - nu leder han backarnas poängliga i NHL!!!!! Sååååå imponerande! Hoppas de kommer till slutspel. Det finns chans till det!!!


Ha en fin kväll!!!! 


 

Torsa stenar! Historiens vingslag känns....

 

Nice runda!!! 16,7 km med 5,30 temp - heeeelt ok för mig!!!

 

Utemöbler Furuvik - kopior av Grythyttan och såååå rik är jag fakiskt inte men dessa är gedigna och har gott gung!!

 

Tomt i skåp - fullt i lådorna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards