Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Sofia - 15 mars 2015 18:48

Tur att det finns någon rättvisa i världen….  Eller ja, det gör det ju inte men i de schlagerdominerade sammanhangen får man ju ändå uppskatta den. ALLA (nästan) svarade JA på frågan – Vann rätt låt? Jag visste det och det var ingen högoddsare – att Måns ”Mums” Zelmerlöw skulle ta hem första vinsten i årets upplaga av Mello. Kände det på mig redan när han sjöng första strofen i deltävlingen och när han spred sitt blåa stoff. Lite Loreen-känsla även om jag nog inte trodde att han skulle charma alla utländska jurygrupperna så enhälligt som igår. Under senaste veckan har jag dock börjat tycka att många av de andra låtarna i startfältet har vuxit.....men dock inte tillräckligt! Stort och varmt grattis till Måns och till Sverige. Nu finns det chanser att få hem evenemanget till Sverige 2016. Min gissning är placering nr 1—3 den 23 maj. Min käre vän, som förövrigt helt rätt tippade Hasse Andersson till plats 4, tippar Måns på plats 6—10. Så nu är det skrivet och vi kommer ihåg. Kommer Måns på plats 4 eller 5 vinner alltså ingen av oss. Insatser och vinst har vi inte diskuterat än….äran räcker ju i och för sig…


Vilken härlig dag! Långpromenad till Spexhult i solsken. Hemmagjorda biffar, sås, potatis och lingon till middag. Det är verkligen älsklingsmat för alla i familjen – vilken tur!!! Nu är lägenheten delvis nedplockad och det känns inte så lockande att t.ex städa….även om det är behövligt… Jag jobbade ett par timmar i eftermiddags vilket också behövs då två dagar kommande vecka går bort till Barn- och utbildningsnämnden. Torsdag och fredag befinner jag mig på Pigalle och Brinell. Å det är ingen som snickrar ihop preliminära hyror för 2016 i mitt ställe när jag inte är på plats. Det är inte heller det lättaste…..som sagt – förskoleavdelningar som var tänkta att lämnas – hur blir det år 2016….blir byggen klara i tid och när ska man tro att investeringen kan aktiveras? Jag har tyvärr inte tillgång till en spåkula utan det gäller att gissa så nära som möjligt och samtidigt dokumentera hur man tänkte och varför… Gör ditt bästa så har du gjort det du kunde!


Ha en go söndagskväll!!  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards