Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Sofia - 16 mars 2015 19:19

Började dagen på hög höjd. Kanske en av Nässjös högsta punkter. I "tornet" på Norråsaskolan ägde föräldrarådet rum. Tänk så mycket härlig vardagsmotion lärarna får på Norråsa...så många trappsteg... Bra möte. Härligt att möta så många engagerade föräldrar (och rektorer också för den delen)!! Tillbaka till jobbet och det har varit en halvstrulig dag. En del skumma samtal som jag egentligen inte ska vara inblandad i men jobbar man på en SERVICE-förvaltning så gör man.... Goodwill för kommunen att alltid försöka lösa saker även om det i detta fall inte blev så mycket goodwill... Nope - vi ersätter inte mat som blivit förstörd i ett kylskåp....särskilt om man inte har felanmält kylskåpshavier i tid... 


Efter en enormt intensiv helg med flytt-och-pack-start kändes det lite som luften gick ur mig igår kväll. Tänk er en stor ballong som nuddar en vass nål....ni förstår resultatet... Ser ALLT som måste göras. Inte bara packa ned hela bohaget utan jag "ser" gardinstänger som ska skruvas ned, lampor likaså, betongpluttar som ska dras ur väggarna.....känns lite övermäktigt. Dock VET jag ju att jag har hela maj på mig att småpyssla ned sånt där....samt städning...


Kom hem från jobbet och Elin gör smoothie och Stella leker - jag menar "är" med bästisen Danni. David kollar Frölunda med fadern i Göteborg! Jag snörar på mig löparskorna ochg er mig iväg ut mot oasen. Lungorna fylls med luft och jag hinner se finaste solnedgången över Spexhultasjön. Jag springer den kuperade varianten, den vägen med uppför och nedför..... Då fylls ballongen så sakteliga med luft igen. Nu kör vi. En dag i taget. Jag ser mig själv sitta på balkongen i nya huset och njuta utsikten över Nässjö. Snart är flytten över. Snart är jag där!!!


Ha en go kväll!!!


   

Här finns luft att hämta till trötta ballonger....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards