Alla inlägg den 17 mars 2015

Av Sofia - 17 mars 2015 17:47

Upptäckte igår att jag hade ett dubbelvåffeljärn. Köpt förra året på Ullaredsresa då kaffebryggare, hushållsvåg, vattenkokare etc. också inhandlades. Billigt inköp så jag ”tjänade” en massa pengar men eftersom användandet har varit 0% har det väl ändå inte riktigt gått ihop sig…. Mor, far och Jonas är inbjudna på våfflor till kvällen och jag fick lust att göra egen smet istället för att köpa halvfabrikat. Färdigpaketen brukar vara goda men att göra själv är ju inte särskilt svårt. En eller två är huuuuuur gott som helst. Sedan blir det våffelstopp och med tanke på vad smeten innehåller så är det mycket logiskt….


Mamma ska också få de stjärnor hon beställt av David. Förra julen gjorde han en stjärna av pappersremsor (lärt sig i skolan) och mamma tyckte den var så otroligt fin. Nu har hon köpt papper åt honom i alla regnbågens färger och hon har bett honom att göra fler. En fin beställning som även genererar lön för mödan.


Åkte till ER-bil och fick hjälp med att byta torkarblad. De som har suttit på passagerarsidan i min bil har inte sett så bra ut (ha ha ha) och nu har även min sida ballat ur. En vinter utan garage sliter hårt på bladen. Det var inte heller något halvfabrikat - de sålde till mig….. Snabbt och lätt hjälpte de mig så det var värt kronorna.


Snart kommer gästerna! Det var längesedan jag såg dem, både mina föräldrar och Jonas. IRL är ju så mycket bättre än telefon och SMS....


      



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards