Alla inlägg den 18 mars 2015

Av Sofia - 18 mars 2015 19:53

Jag har ju flyttat ett par gånger genom åren...... Fråga mina bröder - de vet. En tvättmaskin fick t.ex min bror Anders asa upp och ned för ett antal trappor ett antal gånger... Likaså en vattensäng, på den tiden de var populära). Vad jag minns hade han uppfunnit en egen liten pump som pumpade bort vattnet snabbt och effektivt. Ler vid tanken av vattensängar - vilken idioti....och vad dyra de var.... Det var dock inte detta jag skulle skriva om.


Förr i tiden när man flyttade - i början på 90-talet - var det fokus på och viktigt, att det telefonnumer man hade skulle "byta jack". Man ringde till Telia eller om det möjligen hette Televerket då och det var inte billigt - har faktiskt sparat papper från den tiden. Har nu snart bott i denna lägenhet, Centralgartan 24 C UTAN fast telefoni och det har gått alldeles utmärkt. Alla i familjen har mobiler och jag kanske har saknat ett fast nr nån gång när en kompis velat få tag i Stella. Att få ett nummer via Telia som är leverantör i denna förening kostar inte en krona. Helt gratis förutom samtalskostnaden. Det har ändå inte blivit av att jag köpt en fast bärbar telefon. Idag är man mer mån om antal TV-kanaler och vilken surf-hastighet man ska ha.


Idag ringde jag till com hem. Ska lämna väl fungerande Telia och får hoppas att com hem levererar lika bra som det lila företaget har gjort. Vill inte ha så mkt kräm i bredbandent (ingen nedladdning av film förekommer etc.) och behöver inte 378 st TV-kanaler. Det visar sig då att hoppsan hejsan - de har ett erbjudande för 399 kr imån och då får man ALLA tänkbara kanaler samt högsta surfhastigheten. Detta tjänar jag på eftersom basutbudet (endast kanal 1 tom 12) samt lägsta surfen kostar 450 kr/mån. Men pass mig - efter ett år tar de ordinarie pris (för erbjudandet) som är 799 kr/mån. "Det är bara en månads uppsägningstid" säger den trevlige unge säljare i luren och "det syns ju på fakturan att kostanden höjs".... Samtidigt är han mycket mån om att "för miljöns skull" nyttja autogiro. Nähä..... Nu är jag ju utrustad med både Outlook och mobil så larm kan läggas in för uppsäning av detta dunderabonnemang....


Ja, ja....den 1 april kommer jag att ha guldvarianten och Tivo och allt vad det hette. När man vant sig vid detta ett år känns det ju svårare att gå ned i antal kanaler och surfhastighet vilket SÅKLART är uträknat!!!


Ha en go kväll!!!


 

Mina nya vänner!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards