Alla inlägg den 28 mars 2015

Av Sofia - 28 mars 2015 17:59

Överskriften har egentligen inte ett dugg med varandra att göra. Möjligen att alla bandmedlemmarna i Amazon har åldern inne för att spela i ett veteranhockyelag. Överskriften är dock mina upplevelser från igår och idag - mycket bra musik från Amazon och mycket (hyfsat bra) hockey i Nässjö. Igår var vi några timmar på Afterwork på Almenäs. Bra stämning och den relativt nyrenoverade lokalen är riktigt mysig! God tacos och väldigt fulla vinglas dessutom. Ingen tänkte på bouqueten där inte... Å jag struntade i den jag oxå...just igår.... Klockan 22 stod Amazon på scen. De hade nog övat extra hårt inför denna spelning. Helt enormt bra! Det är så roligt att höra och SE när ett band har så kul på scen. Det verkar som att de verkligen älskar det de gör, vilket jag oxå tror är fallet! Tack Amazon för en superkväll! Å tack även Pelle och Marie-Louise för ert sällskap! Trevligt!!!!


Upp i ottan och äta frukost. Hockeyspelaren måste ju äta ordentligt så orken inte tryter. Klockan nio var det dax för att bese den första matchen. Boroveteraner mot bulgariska Foreign legion.Tänk att man fick uppleva det - att vara "hockeyänka" eller "hockeyfru". Det var nog mer folk på invigningen av P-däcket Oxen nere i stan än det var i ishallen men ändå. Några själar satt vi ju på läktaren. Boro vann och kanske var de inte så pigga de där bulgarerna. Ryktet sa mig att de igår hade varit på Matlyckan och käkat mongolisk buffé.....UTAN att låta kocken fräsa på det de plockat varpå magarna hade ballat ur..... Jag vet inte om det är sant men de fick stryk hursomhelt. Å Jonas skötte sig utmärkt. Mål och assist - väl godkänt! Han är inte lika snabb och rapp som sin son men det är väl hyfsat förlåtligt.....!!!! Match två mot Nässjö HC gamla gubbar slutade med förlust 3-1. Den här cupen är på "skoj" men just den matchen var nog för ALLA inblandade blodigt allvar. Oj, oj, oj.... P R E S T I G E !!!!


Promenad fram och tillbaka till hockeyhallen tre gånger och mellan matcherna har jag plockat ned alla gardiner och skruvat ned alla fästen, packat ned saker i kartonger så nu är det ÄNNU roligare att bo här i lägenheten..... Gick förbi mitt nya hus idag och där var det flyttning pågår. Jag längtar dit så det värker!!!


Ha en härlig lördagkväll!!!!


 

Amazon i högvarv!!!! Super!!!

 

Veteranhockeycup i Nässjö


 

Jonas har pucken... Måste ju erkänna att det hade varit riktigt kul att se honom som ung.....eller jag menar yngre spelare!!!


 

Vinst mot bulgariska Foreign legion


 

Boroveteraner mot Nässjö HC gamla gubbar... Gillar inte namnet - de är ju i min ålder och JAG är väl ingen gammal tant..... ;)






Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards