Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Sofia - 2 maj 2015 16:37

Sovmorgon till kl. väldigt mycker senare än vad jag är van vid..... Timmar som är bra för mig och kanske ännu bättre för Jonas där jetlagen fortfarande spökar... Stiger upp och drar upp persiennerna och möts av VINTER!!! Andre maj i Nässjö betyder snö ÖVERALLT och inte lite heller. Jag har lovat mig själv många gånger att inte lägga energin på kyla, snö, is och jag biter mig verkligen i tungan, andas lungt och räknar till 10. Jag vägrar ta på mig den nytvättde dunjackan som nu är inhängd läääääängst inne i garderobern och tar istället vårjackan och småfryser då vi åker ned på stan. Projekt inköp, ironiskt nog, utemöbler. Man får liksom skyffla bort snön från bord och stolar för att se vad de olika atteraljerna kostar... Det blev till slut ett stort och långt bord + 6 stolar (en i reserv som var lite "justerad" och till 50%). Så NU beställer jag våren och värme - TACK!!!! Kung Bore - ge dig nu! Du lär inte vinna ändå.....


Gick en runda på stan och inhandlade lite flytande underhållning till kvällens fest. Det var extremt mycket folk i Nässjö i dag - trots att temperaturen inte inbjöd till fingång. Jonas var t.o.m lite imponerad av folkmängden och när vi kom fram till Stortorget förstod vi ju varför - Dolly Style skulle ju uppträda kl. 13.30 Nog för att de hade en tuggummi-käck låt i Mello men inte ens tre plastsöta flickor kunde hålla oss kvar ute i kylan. Vi tog istället en mini-fika på Espresso House - mysigt värre!!


Kvällens fest ligger framför oss som ett oskrivet blad. Överraskning och hemlighetsmakeri! Spännande! Jag återkommer till detta! Present är inköpt och den flytande underhållningen är med!


Ha en fin vinterkväll!!! 


 

Välkommen hem Jonas!!! Bubblor som går upp i huvet och ned i benen...

 

Fick ett par chocksnygga gympadojor av Jonas som "jag-har-varit-borta-alldeles-för-länge-från-dig-present"... Sköna var de dessutom! TACK!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards